Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WInXP home startar inte


Rolfgkohler

Rekommendera Poster

Rolfgkohler

Kompisens XP startar inte. Jag plockade ur HD:n och scannade den i min dator och jag hittade 5 trojaner. Fick bort dem men när jag gjorde en checkdisc så indikerade den något fel. Jag försökte reparera men det verkar inte ha fungerat. När jag bootar upp datorn med startdiskett och kör NTFSCHK så visar den att något är galet. Det står "Hi, I´m exeption 000E at 08E8:0063F7E1" sedan står det 4 rader med siffror som jag inte orkar skriva nu + ERRORCODE=00000000 (may be rubbish).

 

Om någon vet en lösning på detta problemet så kan du väl berätta för mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Hm, detta är det enda jag hittar på det meddelandet. Dessvärre hade denna tråd ingen lösning annat än att kontakta support.

 

"Why do I get an error message similar to "Hi, I'm exception 000E…?"

 

That error occurs when the volume has been upgraded, or converted somehow. Normally, when you create an NTFS Partition, it will write the Master File Table (MFT) at the beginning, and one at the end. If you extend the volume or do some other things (numerous) it will not move the MFT, merely increase its size. NTFSDOS Pro wants to see the other MFT to be sure it can see the entire drive. Please contact technical support."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolfgkohler

Jag körde HD:n i min dator igen, Först med virusprogram som inte hittade något och sedan med checkdisk som konstaterade att kompisens HD hade 216 kb i skadade sektorer. Är alltså HD:n skadad då eller kan det lösa sig genom att t.ex. köra en recovery?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Först med virusprogram som inte hittade något och sedan med checkdisk som konstaterade att kompisens HD hade 216 kb i skadade sektorer. Är alltså HD:n skadad då eller kan det lösa sig genom att t.ex. köra en recovery?

 

Kör en backup på kompisens hårddisk är det bästa, och köp sedan en ny hårddisk. Skadade sektorer kommer bara att bli fler med tiden.

 

Till slut förloras mer och mer av det kompisen har på disken.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...