Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Messenger - Hur ändra ???


CableGuy_SWE

Rekommendera Poster

CableGuy_SWE

Jag har min arbetsdator hemma på kvällarna.

 

Jag har aldrig behövd konfigurera Windows Messenger för den datorn.

Vid ett tillfälle då dotterns dator inte fungerade frågade hon om hon fick logga in på sin messenger fast på min dator, vilket jag trodde inte skulle ha någon betydelse.

 

Numera när jag startar min dator så startar den upp automatiskt och dessutom i hennes profil.

Jag kan logga ut och sedan logga in mig, men vid nästa uppstart så blir hon inloggad igen.

 

Jag vill ändra så att det är min inloggning som startar istället, samt att det inte startar automatiskt.

Det borde ara någon enkel inställning någonstans, jag har letat men inte hittat något!!!!

 

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att lösa mitt problem!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen dator med Messenger tillgänglig just nu - men om du, när dotterns profil laddats, väljer att logga ut och "logga in som annan användare" eller liknande så bör du få upp en rulllista med användare och där ha möjlighet att kryssa i vilken profil som ska vara standard samt välja om inloggning ska ske automatiskt?

[inlägget ändrat 2006-07-25 11:35:41 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Chattprogram

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CableGuy_SWE

Jag kunde ta bort en markering i inställningar för om Messenger ska startas automatiskt med windows...

 

När jag sedan startar Messenger så är hennes profil standard som man kan klicka in sig på utan att ange hennes lösenord.

Om jag då väljer alternativet "logga in på annat konto" så kan jag klicka i mitt namn och logga in. Om man då kryssar i "anslut automatiskt" så ändras uppgifterna till att mitt konto blir default i framtiden.

 

Helst skulle jag vilja att inloggningsrutan alltid är tom, men som det är nu så kan den som sitter vid datorn alltid logga in på det Messenger-konto som står som default.

 

Nu har jag iallafall fått det mer som jag vill, men som sagt inte helt.

Denna dator används ibland av andra, och då skulle någon alltså kunna använda min messenger-inloggning. Jag tycker detta verkar vara en liten säkerhetsbrist, då folk kan skicka info till mig då det kan vara någon annan som de pratar med på min Messenger.

 

Det sista var bara ett litet scenario!!! Nu jobbar inte jag på någon så speciellt viktig arbetsplats där det finns hemligheter, men ändå.

På sådana arbetsplatser är det väl PGP som gäller, antar jag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste finnas någon kryssruta som anger om man vill spara lösenord eller ej mellan sessionerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...