Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur blir AutoText auto?


jo!

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har några dakoment som jag lagt in AutoText som ska lägga filnamnet som titel i dokumentet. Problemet är att det inte uppdateras automatiskt om jag byter namn på filen. Jag måste högerklicka och välja Update field. Finns det nått sätt att den uppdateras automatiskt? Det heter ju trots allt AutoText...

 

Tacksam för svar

 

Johannes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under verktyg - alternativ - utskrift kan du markera i rutan "uppdatera fält vid utskrift". Med denna ruta ikryssad uppdateras fältet vid utskrift, men även vid förhandsgranskning av dokumentet.

 

/Pnilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det är ju en liten förbättrning, men går det verkligen inte att ställa in så fälten uppdateras när jag öppnar dokumentet? Det är ju lite märkligt måste jag säga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, autotext är väl bara auto när den skapas. Därefter uppdaterar den sig inte längre själv. Kan ju finnas tillämpningar när man faktiskt inte vill att den skall ändras så fort man öppnar dokumentet, t.ex datum...

 

Går för övrigt även att uppdatera genom att markera fältet (eller hela dokumentet genom att trippelklicka i vänstermarginalen om du har flera fält) och trycka F9

 

/Pnillla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...