Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte starta upp datorn.

Greven675

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har köpt en ny dator, och när jag startar upp den så stannar den på någonting som heter "Verifying DMI pooldata"

Jag har startat om den några gånger men den stannar på samma sak. Detta är asså innan windows laddas upp och allt det.

Den är helt splitter ny och jag kan inte ens starta upp den.

Den har stått på i en tjugo minuter och det står fortfarande vrifying DMI pool Data.

Vad ska jag göra,någon som vet?

Grejen är att den nya datorn har inget operativsystem. Men jag tryckte på något så att den bootade direkt från min windows CD och den håller på att installera windows i denna stund. Men det som oroar mig är att sen när wndows e färdig installerat, att den ska göra samma sak då. Ska pröva det som va skrivet i länken du gav ig isåfall. Jag återkommer.

Tack sålänge.

Stefan Eklinder
Greven675 skrev:

Jag har köpt en ny dator, och när jag startar upp den så stannar den på någonting som heter "Verifying DMI pooldata"

Vad ska jag göra,någon som vet?

Kan vara IRQ-konflikt. Stäng av allt som du inte har någon nytta av i BIOS t ex inbyggt nätverkskort NIC också vidare. Se vad som händer.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

murmelmannen

Eftersom den bootade direkt från CD så är den nog inställd som första boot. När installationen är färdig så gå in i BIOS och ändra till HD CD floppy.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...