Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken brandvägg är bäst just nu ?


0x2A

Rekommendera Poster

H.

Jag undrar vilken brandvägg är ni mest nöjd med ?

 

Finns det någon testsida med prover av brandväggar ?

Jag har sökt men deras Top Pick var Nortons Firewall, å det kan ju inte vara sant.

 

Lika med antivirusprogram, jag kör Nod32 nu, men tappat licensen och måste investera i en ny.

 

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Själv så är jag väldigt nöjd med kombinationen Nod32+Outpost Pro, det brukar gå att köpa paket med dom på webhallen till förmånligt pris. Annars kan du köpa Outpost direkt från http://www.agnitum.com det är framförallt att rekommendera om du ska ha mer än en licens.

Nod32 brukar vinna de flesta tester men det vet du säkert redan och outpost har vunnit ett antal tester det med.

 

Men Millas alternativ är inte dåliga de heller och gratis är gott!

 

//Mattias

 

[inlägget ändrat 2006-07-18 09:32:52 av Mattias Falk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Själv kör jag hårdvarubrandvägg (Netscreen 5 GT) och har F-secure Anti-virus och brandvägg lokalt i datorn. Detta fungerar ypperligt och jag har inte haft anledning att prova något annat :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har tagit bort mjukvarubrandväggen eftersom

jag installerat en router med inbyggd brandvägg. Enligt leverantören Netgear är det en 'dubbel brandvägg' och när jag frågat kring ämnet har jag fått veta att jag inte behöver någon ytterligare brandvägg.

 

Fast de flesta svävar lite på målet när frågan kommer upp.

 

I förra veckan fick jag ett par spam-mail och nu undrar jag om det kan ha att göra med att jag avhänt mig ZA - vad ska man tro?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
I förra veckan fick jag ett par spam-mail och nu undrar jag om det kan ha att göra med att jag avhänt mig ZA - vad ska man tro?

 

Skaffa spamfilter!

Att du får spammail är inget som har med brandväggarnas vara eller icke vara.

 

Jag får också spammail trots att jag använt ZoneAlarm. Idag kör jag Sygate Firewall 5.6, som jag trivs med. ZA:s senaste version strular vilket det säkert framgått i olika trådar på Eforum.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du kan med fördel har både hårdvaru och mjukvarubrandvägg, de fungerar lite annorlunda och skyddar mot olika saker. Att däremot har flera mjukvarubrandväggar samtidigt är inte så bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...