Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte in rätt kanaler med tv-kortet.


grodslukare

Rekommendera Poster

grodslukare

ok så här är det. Jag har köpt mig ett tv-kort, MSI MEGA SKY 580 (lite budget, men det tilltalade mig ändå). Kortet installerar fint, men när jag söker efter kanaler får jag bara in en enda gratiskanal, The Voice. Resten av kanalerna är krypterade (Eurosport, ztv.se mm).

 

Vad gör jag för fel? Jag använder för närvarande Presto! PVR som mjukvara. Det följde med kortet. Har även testat MyTheatre utan resultat (där hittar jag ingen kanal alls). Kortet går inte heller att använda i Windows Media Center. Detta trots att det har BVD drivrutiner, som ska vara kompatibla med det.

 

Kan jag behöva rikta om antennen?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

[inlägget ändrat 2006-07-17 16:46:20 av ivarmedi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig antennsignal antagligen.

 

Lite konstigt ändå, att du bara får in the Voice, eftersom SVT samt TV4 kör med både högre effekt och bättre felkorrigering!

 

Har du testat någon annan digitalmottagare med samma antenn?

Hint: funkar "alla" kanaler där, är det inte antennen det är "fel på", utan det är TV-kortet som strular.

 

Kanske är det så enkelt att du inte har konfigurerat TV-kortet ordentligt?

 

MVH

Virtuosen, med 7 digitalmottagare! (alla funkar bra!)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig. Tills nu.

 

Kopplade in en signalförstärkare. Då fungerade det fint.

 

/Erik

 

[inlägget ändrat 2006-07-18 14:45:56 av Fatuus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Lite av samma problem har jag. Har en ny hempc med tv-kort och en medföljande programvara - PowerCinema. När jag kopplar min Boxer till TV-kortet (antennuttaget) får jag enbart ett fåtal kanaler. När jag kopplar samma Boxer till TV:n blir det betydligt fler. Vad gör jag för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...