bluespot Posted August 28, 2000 Share Posted August 28, 2000 Jag vill lägga till info till en databas och vill kunna göra radbrytningar. Nu när jag plockar upp info så ligger texten efter varann. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Ericsson Posted August 28, 2000 Share Posted August 28, 2000 Jag antar att du använder en textruta i ett formulär för att mata in texten. Om du visar samma text i en annan textruta så fungerar radbrytningarna. Om du istället skriver ut texten på en sida ska du göra så här: dintext=Replace(dintext, vbCrLf, "<br>") med texten innan du skriver ut den, för att radbrytningarna ska fungera. Hoppas du förstår (och att jag förstog frågan). [inlägget ändrat 2000-08-28 21:33:28 av Mikael Ericsson] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vide Wiberg Posted August 28, 2000 Share Posted August 28, 2000 När du lägger in koden i databasen så använd dig av denna funktion: Function radbryt(str) str = Replace(str,vbcrlf,"<br>") End Function Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.