Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbmail där man kan logga in med POP och SMTP?


knutson

Rekommendera Poster

Hej på er alla snälla människor!

 

En gång hittade jag en webbmail där man kunde logga in med POP och SMTP och sitt användarnamn och lösen och komma åt alla sin mail på alla konton på alla servrar och alla leverantörer.

 

Någon som vet någon sådan webbmail?

 

[inlägget ändrat 2006-07-16 22:55:22 av knutson]

[inlägget ändrat 2006-07-16 22:55:42 av knutson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång hittade jag en webbmail där man kunde logga in med POP och SMTP

...Någon som vet någon sådan webbmail?

Grundprincipen för en webbmail går ut på att man inte använder POP och SMTP för att prata med den så svaret är nog nej.

 

Om du menar en webbmail där du kan knappa in pop-servrar som ska poppas så att du kommer åt dem i från webbmailen så är det en standardtjänst som nästan alla webbmailar har.

Menar du en webbmail som man kan prata pop och smtp med (istället för att bara kunna surfa in på den) så är det också rätt vanligt.

 

Berätta vad du vill göra istället för att trasla in dig i termer som pop och smtp så kan du nog få svar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag ska förklara vad jag menar lite tydligare.

 

När man loggar in skriver man in användarnamn, lösenord, pop-server och smtp-server.

 

När man som jag har flera olika e-postkonton hos olika leverantörer kan man alltså använda samma webbmail för alla konton. Man får naturligtvis logga in separat för varje konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man loggar in skriver man in användarnamn, lösenord, pop-server och smtp-server.

Kan inte på rak hand minnas att jag sett någon där man knappar in smtp-server (det känns rätt meningslöst så länge man har en smtp-server som fungerar) men det innebär inte att det finns, bara att jag inte sett det.

Funktionaliteten i övrigt (stand alone webbmail som kan köras mot vilken pop3/imap-server som helst) finns i nästan alla webbmail-programvaror så du har nog rätt stor chans att få tips eller googla fram det. Jag har dock inget på förslag, beklagar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr, jag är inte ute efter att installera en webbmail på någon mailserver. Jag letar efter en befintlig som redan finns. Jag vill bara använda webbmailen...

 

I det fallet som jag minns sen flera år tillbaka som jag då tyvärr inte minns adressen till, var det ett webbhotell som hade en sådan webbmail.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det fallet som jag minns sen flera år tillbaka som jag då tyvärr inte minns adressen till, var det ett webbhotell som hade en sådan webbmail.

För några år sedan fanns det några som var gratis men nu tror jag inte det finns någon kvar. Förmodar att det beror på att de då inte kan ta in några pengar på reklam.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar inte att du hade ett webbmail som "popade", dvs hämtade, mail från alla dina andra konton eller att de andra kontona var inställda på att vidarebefordra all mail till ditt detta konto?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...