Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Försvunna" mappar o filer


Elmundo

Rekommendera Poster

Hej allihopa

 

Hoppas att jag kan hitta nån här som kan hjälpa mig med följande problem:

 

För ett tag sedan märkte jag att vissa mappar o filer hade "försvunnit" från min HD.

Det är nämligen så att jag har 2st HD´ar en på C: där jag har alla pgm. o vanliga arb. dok. och en på D: där jag enbart har musik.

 

På D: finns det en enda mapp som heter "musik" och det är i den som vissa mappar har "försvunnit".

Om jag tittar i mappen "D:\Musik" kan jag enbart se mappar fram till bokstaven "E" alla andra mappar är "borta".

Om jag skriver borta och försunna mella citatecken är det för att om jag högerklickar på mappen "Musik" och tar egenskaper säger den att mappen är 22 GB stor.

Om jag däremot högerklickar på D: och tar egenskaper säger den att 89 GB av HD´n är använd vilket är en siffra som stämmer rätt bra med tanke på alla "försvunna" mappar.

 

Mappar och filer är alltså inte borta eftersom jag kommer åt dem via "bibliotek-> all musik" i Windows Media Player och kan t.o.m. högerklicka på en fil och välja "öppna spelningslistans mapp" och hamna i den "försvunna mappen"!!!???

Jag har kollat att inga mappar var gömda och så var inte fallet jag har också försökt att söka de försvunna filerna men då hittas inte dessa.

 

Please nån hjälp mig.

 

Tack på förhand

 

Elmundo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har "råkat" dra mapparna in i en annan mapp? Har du testat att söka efter en fil/mapp du vet skall finnas?

 

Se till att du har "Visa dolda filer och mappar" inställt också... (I utforksren klicka på Verktyf --> Mappalternativ --> Fliken visa)

 

[inlägget ändrat 2006-07-15 15:58:15 av BoRdErMaN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utforskaren är inställd på "visa dolda filer" men jag ser ändå inte filerna/mapparna.

Jag skickade en sökning på filer som jag vet skall finnas men tyvärr utan lyckat resultat.

Att jag utav mistag råkat dra mapparna i en annan katalog är inte möjlig då jag enbart har en huvudmapp på denna hårddisk. (jag har även skickat en sökning i hela datorn men tyvärr utan lyckat resultat här heller)

Jag försökte skapa en mapp som jag vet redan finns (men inte hittas via sökningen) och då får jag meddelande att det redan finns en mapp med detta namn. Väldigt väldigt konstigt.

 

Har nån nåt annat förslag?

 

Tack på förhand för alla förslag.

 

Elmundo

 

[inlägget ändrat 2006-07-17 19:55:35 av Elmundo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Please somebody help.

 

Jag vill gärna få tillbaka mina filer i utforskaren även om jag kommer åt dem från windows media player.

 

Här finns det massor av datorkunniga personer. Nån som har en aning om vad det rör sig om?

 

Än en gång, tack på förhand.

 

Elmundo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du admin på datorn?

 

Kan du öppna mappen via Media player. Högerklicka på filen i biblioteket och välj öppna filens mapp.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är admin på datorn.

 

Jag kan öppna filens mapp via Media player men därifrån om jag väljer att gå en nivå upp ([bild bifogad 2006-07-23 10:32:13 av Elmundo]) hoppar jag över filens mapp och hamnar direkt under huvudmappen.

 

Elmundo

 

 

[inlägget ändrat 2006-07-23 10:33:00 av Elmundo]

850567_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag utav mistag råkat dra mapparna i en annan katalog är inte möjlig då jag enbart har en huvudmapp på denna hårddisk.

 

hoppar jag över filens mapp och hamnar direkt under huvudmappen.

 

Var ligger filen då, du måste ju se sökvägen i adressfältet.

Visa verktygfält/adressfältet om du inte har det framme.

 

Under verktyg mappalternativ/visning välj återställ alla mappar och starta om och se om det hjälper. Testa även olika inställning under avancerade inställningar på fliken visning och se om det hjälper.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...