Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nyaste Zone Alarm


nire

Rekommendera Poster

Har någon fler än mej haft problem med uppdateringen till nyaste versionen av Zone alarm? när jag uppdaterade så gick allt bra tills jag ombads starta om datorn men sedan fortsätter inte installationen efter omstarten utan det enda som händer är att en zonealarm-process startar, kommer inte på nu vad den hette, startar och tar upp sådär 56 kb minne men nå mycket mer gör den inte, och försöker man stänga den får man upp en "Åtkomst nekad" ruta.

När jag sedan avinstallerar det och ska göra en "ren" installation så kan inte ens installationsprogrammet starta utan den säger bara att nån dllfil som börjar på z nånting inte finns.. sen låser sig det.

Jag laddar hem dllfilen och lägger den i windows/system och provar starta installationsfilen igen och nu får ja upp första rutan men när jag kjlickar på nästa så hänger det sig igen.

 

Sitter inte vid den dtaorn nu så därför är min beskrivning inte direkt klockren ;)

 

Nån som har haft samma problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Japp, många har haft samma eller liknande problem, senaste ZA är kass...

gör som det står på denna sida,

från "REBOOT" neråt

http://nh2.nohold.net/noHoldCust25/Prod_1/Articles55646/CompleteUninstallNonNT.html

 

efter denna avinstall/rensning kan du återinstallera den tidigare ver 61.744 och avvakta tills ZA kommer med en fungerande ny version

 

Hubbe

 

[inlägget ändrat 2006-07-13 23:06:56 av vohubbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kom den upp på sidan över huvudtaget om den inte fungerar? Testar dom inte dom innan kan man ju fråga sig.

Och när det väl visar sig att den inte gör det, varför inte ta bort den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men hur kom den upp på sidan över huvudtaget om den inte fungerar? Testar dom inte dom innan kan man ju fråga sig.

Och när det väl visar sig att den inte gör det, varför inte ta bort den?"

 

ja du, det kan man ju fråga sig...har läst en del om detta på ZoneLabs Forum och dom flesta är lite forbannat....men det kommer snart en ny ver som fungerar...shits happend

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...