Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

applications menyn fungerar inte


Jetmoon

Rekommendera Poster

ubuntu 6.06

aplicationsmenyn fungerar inte! den blinkar ca tio gånger i sekunden. kan därmed inte heller öppna en terminal. vad ska jag göra?

 

Tack på förhand

/Jetmoon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt. Du kan ju alltid köra program genom att trycka alt-f2, alternativt lägga till en programstartare i panelen (högerklick på panelen->Lägg till i panelen...->Programstartare...)

 

Testa att ta bort menyraden från panelen (högerklicka på menyn->Ta bort från menyn) och lägg till den igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela slutade tyvärr med att jag fick en röd ruta när jag startade datorn och aldrig kunde logga in.

 

Jag löste problemet med att lägga in min aldeles nya hemkomna orginalskiva (de skickar ut sånna gratis) och installerade om ubuntu på min hårdisk 1.

 

Faktum är att jag på hårdisk två på min gamla användare har saker som jag måste komma åt.(några saker som låg på skrivbordet). Hade min gamla homekatalog loigga där.

 

Hur ska jag göra för att komma åt skrivbordet i min gamla användare? i diskhanteraren kommer jag åt den men den är oaktivierad efter ominstallationen.

 

Tack på förhand

/Jetmoon

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag göra för att komma åt skrivbordet i min gamla användare? i diskhanteraren kommer jag åt den men den är oaktivierad efter ominstallationen.
I diskhanteraren kan du ange en sökväg där partitionen du vill att partitionen ska monteras (nånting under /mnt är lämpligt för tillfälliga monteringar). Tryck sedan på Aktivera.

 

Ditt gamla skrivbord finns då under home/jetmoon/Desktop (sett från platsen där du monterade partitionen).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...