Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visningsproblem av mina bilder


Nickan76

Rekommendera Poster

Har ett problem. Har ett antal bilder som jag inte kan öppna med något program. Jag ser filerna i utforskaren och storleken stämmer med mina andra bilder (+/-2MB) och är i JPEG format. Har provat bildvisningsprogram, Photoshop, mm. Har även fått en mapp med .pmd filer på 1kb. Har aldrig stött på något liknande detta under mina 4 år m digitalkamera o dryga 15000 bilder... ska jag måsta acceptera att bilderna är borta eller finns det någon som har något tips till mig?

 

ALLA tips, tankar och ideer mottages MYCKET tacksamt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=PMD

.pmd googlade jag litegrann på och fann att det hör till Adobe PageMaker.

Kan det stämma? Något du använder?

 

För övrig JPEG-restore kan du titta här:

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga att det är ngt program jag använder. Visste inte ens vad det var innan jag som du sökte lite på nätet...

 

Får upp ett felmeddelande i Photoshop när jag försöker öppna med det prog. som lyder som följande:

"could not complete your request because of an unknown or invalid JPEG marker is found"

 

Med Nero Photsnap viewer kommer följande:

"Loading of one or more plug-in files has failed. The plug-in files might be either corrupt or not valid."

 

Med Paint får jag detta:

"Ett läsfel inträffade när filen laddades. Ogiltig bitmappsbild eller format som inte stöds."

 

Med Adobe Image ready:

"Could not complete this operation. A compression error occurred."

 

OSV....

 

Håller på att bli knäckt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en (om jag lyckas... har aldrig postat ngn bild i detta forum förut)

 

[bild raderad 2006-07-06 23:00:24 av Nickan76]

[bild raderad 2006-07-06 23:00:38 av Nickan76]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte då den är för stor o då ja ginte kan öppna o redigera ner strl blir det svårt. Men du kan maila mig på veronica@umea.com så kan jag maila en till dig. Vore tacksam om du har ngn teori...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det programmet har jag provat utan ngn framgång. vet du av några andra som du kan rekomendera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
vet du av några andra som du kan rekomendera?

Nä, jag har sällan haft användning för dem. Men googla på "repair jpg", det finns kanske bättre program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats få fram början på bilden, se mail. Det verkar som om bilderna är förskjutna. Det gick inte att lägga starten före, kanske 2 olika bilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur har det gått för dig med bilderna? Har du hittat något program som fungerat?

Jag har samma problem med ca 250bilder från en semester resa i Kina och det skulle vara kul att få ordning på fotoalbumet....

 

Tacksam för tips

Pall

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har tyvärr inte fått någon rätsida på mitt problem men har inte gett upp hoppet om att så småningom få till det men just nu ligger det lite på is här...

 

Om du skulle lyckas med att få till det så får du jättegärna kontakta mig o berätta hur du lyckades lösa problemet!

 

//Veronica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...