Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Brandvägg !


Kasken69

Rekommendera Poster

Min brandvägg avaktiveras vid varje uppstart ELLER omstart ! Man får varje gång gå in i Kontrollpanelen och "sätta på den"

 

Vad är DETTA för bugg ????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om du inte har fått något virus i burken som stänger av brandväggen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har nu fått samma problem. XP's brandvägg är avaktiverad varje gång datorn startas. Har även ZoneAlarm installerad och den verkar fungera.

 

Har kört virussökning med Kaspersky och TrendMicro Online utan resultat. Även kört Lavasoft AdAware 2008.

 

Provat att stänga av alla autostartande program i MSConfig samt alla icke MS tjänster. Inget hjälper.

 

Problemet kom efter installation av SP3, vet ej om det var direkt efter dock.

 

Mycket obehagligt!

 

Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har ZoneAlarm (eller för den delen annan brandvägg) installerad så ska XPs egen brandvägg vara avstängd. Detta för att med två brandväggar så kan man få konstiga konflikter och problem i datorn och t o m sänkt säkerhet om man har otur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK tack Cecilia, då har jag det.

 

Men är det ändå inte väldigt märkligt att den slår av sig själv??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror inte att det är ZoneAlarm som slår av den eller om den är så smart att den upptäcker att det finns en annan brandvägg och slår av sig själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Isbjörnsson

Hej. Brandväggen i Windovs XP, stängdes av, varje gång datorn stängdes. När den var avstängd, kollade jag Telia Säker surf. Där stod det att brandväggen var aktiverad. Måste erkänna att jag inte visste, att det i Telia säker surf ingår brandvägg.Så jag har kört med två brandväggar.Hur många , med mig, har gjort samma misstag?? Efter allt Googlande, alla frågetecken, har jag nu inaktiverat Windovs inbyggda brandvägg.Man känner sig som nybörjare, milt sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Brandväggen i Windovs XP, stängdes av, varje gång datorn stängdes. När den var avstängd, kollade jag Telia Säker surf. Där stod det att brandväggen var aktiverad. Måste erkänna att jag inte visste, att det i Telia säker surf ingår brandvägg.Så jag har kört med två brandväggar.Hur många , med mig, har gjort samma misstag?? Efter allt Googlande, alla frågetecken, har jag nu inaktiverat Windovs inbyggda brandvägg.Man känner sig som nybörjare, milt sagt.

 

Det är många som gjort samma "miss", men missar gör vi alla.

Huvudsaken är väl att vi lär oss något av våra missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...