Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Medlemsregister


Anders Bogren
 Share

Rekommendera Poster

Anders Bogren

Finns det någon som känner till ett bra program att använda i en medelstor förening?

Mar bör kunna läga upp ett medlemsregister samt på ett lätt sätt göra addressutskick mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"FileMaker Pro..."

 

Detta är inte ett alternativ enligt mig eftersom det inet är lika kraftfullt som Access och kräver att man har igång själva Filemaker programmet med server/www saken igång hela tiden för att det ska funka, det kräver en dedikerad Filemaker server som man kan hosta sitt 'register' vilket kan kosta, det kanske finns gratis services som gör detta också men jag har inte sett dom.

Men det finns massor med gratis services för Access, och där räcker det med filen på en server som enablat exkvevering el. vad det nu var...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag skulle precis som HDS föreslå Access av flera anledningar.

 

* Om du en dag skulle vilja koppla det där till webben så är det en barnlek att slänga upp access-filen på ett webbhotell som stöder ASP (vart och vartannat gör det idag) och sedan är det bara att koda ASP runt det.

 

* ASP är hyftsat lätt att lära sig och det är mycket lätt att få tag på litteratur och hjälp via forum som eforum.

 

* Access inbyggda system för att skriva SQL-frågor är skitbra och vill du bygga ett avacerat medlemsprogram kan du skriva det i Visual Basic och sedan ändra lite i koden och lägga ut valda delar på webben i form av ASP (som bygger på Visual Basic).

 

 

 

 

/Mvh Jani Andersson

eforum.idg.se

 

========================================

Epost: jani.andersson@idg.se

http://plus.idg.se

[inlägget ändrat 2000-08-28 12:00:56 av Jani Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med ett något sent tips här..

 

Hogia har ett program som heter "Medlem / Förening" och det kostar runt 1500 kr. http://www.hogia.se har lite mer info

 

Har kikat på det tidigare vid något tillfälle, men jag gjorde ett eget i FM Pro istället - något jag iofs ångrar djupt (lite bökigt med layouter för pg-blanketter och sånt). Hade varit enklare med ett färdigt progg, särskilt när ens far ska använda det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 18 years later...

Låser tråden eftersom den drar till sig spammare.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia locked this ämne
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...