Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spelutvekling.. med blitzmax


Miljarder

Recommended Posts

Hejsan..

 

Nån som har en bättre lösning än följande på vårt problem?

 

Om man ritar upp bakgrunden först, sedan ett lager med kollisionsbilder där enheterna inte kan gå, sedan husen, sedan enheterna i olika lager, då uppstår ett problem när enheterna går bakom husen.. då går enheterna igenom husen och det är inte så bra. Om man väljer att rita upp husen efter så försvinner kroppen om man går framför husen. Någon som har en bra lösning på vårt problem?

 

Det man kan göra är ju att jämföra x-kordinaterna men det blir en hel del att hålla reda på med fiender osv så jag hoppas någon har en annan bra lösning.

 

Sedan så om vi får i ordning på splen så kommer vi att behöva duktiga grafiker som kan göra byggnader och enheter, även ljud och videosnuttar i spelen. Skicka gärna ett mail till miljarder@hotmail.com och säg om ni vill hjälpa till så kan vi prata vidare.

 

Ha det bra och tack för hjälpen!

 

//Tomas

 

Link to comment
Share on other sites

Tråden flyttad till Programmering, Övrigt.

 

Vänligen ägna några sekunder extra åt val av kanal nästa gång du skapar en tråd - på så sätt får vi moderatorer mindre arbet och det blir mer ordning på forumet.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...