Just nu i M3-nätverket
Jump to content

nu har jag fått nog..

Master_1337

Recommended Posts

Master_1337

av min dator som behöver formateras ca 1 gång i veckan! det spelar ingen roll vad man gör med den man kan bara vara inne på internet eller spela lite olika spel men i slutändan så måste man formatera om datorn.

men den har faktisk funkar 1 gång ganga länge kmr inte ihåg hur länge det var men endå tills jag skulle installera nått skit så fick man formatera om datan, innan dess så hadde datorn hållt på som den gör nu. så nu försöker jag reparera windows med min xp skiva men det vill sig inte heller, och när jag startar windows så kommer den där blåa skärmen upp med vit text.så jag undrar om det finns det några bra commando som man kan andvända när man reparerar?

P.S: vill bara ha igång dator under sommarlovet för jag skall köpa en NY!

jag har windows pro 64

[inlägget ändrat 2006-06-28 12:38:09 av Master_1337]

Stefan Eklinder
så nu försöker jag reparera windows med min xp skiva men det vill sig inte heller, och när jag startar windows så kommer den där blåa skärmen upp med vit text.så jag undrar om det finns det några bra commando som man kan andvända när man reparerar?

Det brukar stå rätt tydligt under installationens gång hur du gör.

Börjar förstås fundera på om du har uppdaterat antivirusprogram och brandvägg samt om du installerar uppdateringarna från WindowsUpdate.

Låter onormalt att behöva formatera datorn en gång i veckan.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Master_1337

okej 2 frågor: först jag har både testat att installera wu och att inte göra det jag märker ingen skillnad.

och andra frågan: så när man reparerar så vet vi alla att de ser ut som nån sorts kommandotolk sen så finns de massa olika grejer som man kan göra när man skriver: help men jag vet inte vad alla gör så jag undviker att göra sånt som jag inte vet vad det är.

Stefan Eklinder
Master_1337 skrev:

okej 2 frågor: först jag har både testat att installera wu och att inte göra det jag märker ingen skillnad.

Uppdateringarna täpper till de säkerhetshål som upptäcks framförallt i IE.

...men skyddar du dig inte i övrigt så gör det inte någon större skillnad.

Kan jämföras med att ha bästa dörrlåset på ytterdörren, men ha köksfönstret öppet.

Sedan undrar man ju vad det är för något du kallar för "skit", som gör att du måste installera om datorn en gång i veckan. Vet du inte vad du installerar så låter det farligt.

Man brukar lära sig av sina misstag och undvika dom. :-)

och andra frågan: så när man reparerar så vet vi alla att de ser ut som nån sorts kommandotolk sen så finns de massa olika grejer som man kan göra när man skriver: help men jag vet inte vad alla gör så jag undviker att göra sånt som jag inte vet vad det är.

Kan den här guiden hjälpa:

http://www.tweakxp.com/article36955.aspx

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

[inlägget ändrat 2006-06-28 13:16:09 av Stefan Eklinder]

Master_1337

nu verkar datorn funka jag fick köra fixboot c: och chkdsk /r så fixa de til sig.

TACK så hemst mycke för din tid och hjälp stefan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...