Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska byta internetleverantör.. vem ska jag ta?


Tophe

Rekommendera Poster

Jag ska tyvärr flytta till ett ställe som inte har comhem, så nu efter 5 år säger jag adjö till mitt kära comhemabonemang... snyft

 

Men vad ska jag välja nu?

 

Krav:

 

* Minst 8mbit ner.

* Inte massa strul med avbrott och sånt.

 

Jag väger lite mellan glocalnet och Tele2... Vill gärna köra telefon och bredband från samma. Tele2 verkar ju ha det bästa telefonerbjudandet iallafall... Tele2 Kompis

 

 

[inlägget ändrat 2006-06-27 22:28:21 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog Glocalnet... men först måste jag flytta över mitt nummer till Telia, för typ 1100:-, det tar två veckor, sedan ska jag byta till Glocalnet.. Eftersom jag har comhem's IP-telefoni idag. Urk.. urk.. urk...

 

Just nu har jag suttit i 20 minuter telefonkö till Telia, plats 80 i kön.. Sen kom jag till fel kundtjänst, de kopplade mig vidare och jag kom rätt. Men när hon skulle hjälpa mig så sa hon kan du vänta en liten stund? Sedan kopplas jag bort och samtalet bryts efter att det börjat tuta upptaget. rg som ett bi sitter jag nu i en ny telefonkö på plats 40 för att komma fram en gång till. Precis vad man vill göra när man håller på och flyttpackar. Grrrrr! FELIA!

 

[inlägget ändrat 2006-06-28 14:44:29 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt.. när jag kom fram och fick tag på en annan så kostade det bara 250:- och tog 7 dagar... Gärna för mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

Det lät lite bättre. 1100,- Kr när du redan hade ett telefonnummer lät lite mycket. Att du kan få det inom 7 dagar lät ju inte helt fel heller. (De vill väl snabbt ha betalt. ;) ).

Frågan blir väl sedan hur lång tid det tar för dig att få Glocalnet sedan...

 

Bilköerna försöker man på ett eller annat sätt minska, men alla dessa telefonköer blir bara allt fler och längre. :-(

 

 

Lycka till med flyttandet! (Man brukar visst ha en tendens att samla på sig en och annan pryl, eller hur? :) ).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack... Jo, det blev en del skrot. Nästan så man skäms når flytthjälpen kommer. Att de ska behöva kånka på allt vårt skräp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 years later...

Hej!

 

Du surfa till Pricerunners Bredband sida och jämföra olika Bredband leverantörer:

 

http://abonnemang.pricerunner.se/bredband.php

 

 

MVH

The dude

Hej tråden är snart 10 år gammal, men det spelar ingen roll.

Däremot verkar den jämförelsetjänsten kass när jag inte kan hitta Bahnhof i den och ej heller fast jag slår in postnummer.

Och jag har Bahnhof med fiber där jag bor och i mitt tycke mycket bra Internet leverantör.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att svara på en tio år gammal tråd är ingen större idé.

 

Trådskaparen lär nog ha hittat sin leverantör för länge länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...