Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

alias email adress i outlook


MsBlues

Rekommendera Poster

Jag har en fundering som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.

 

Jag har gjort ett nyhetsbrev som jag har för avsikt att skicka i outlook 2003 till en himlans massa mottagare. Problemet är att jag skulle vilja att när mottagarna får nyhetsbrevet så skall det inte stå mitt namn och emailadress som avsändare av mailet utan ett annat namn och emailadress även om mailet skickas ut från mig. Vet någon hur man gör detta, eller om det finns någon annan e-postklient som fixar detta?

 

En del företag erbjuder ju t.ex att skicka ut nyhetsbrev åt företag och då kan ju företaget ifråga välja vem som står som avsändare i "Från:" fältet och vilken emailadress som visas som avsändare.

 

Det är alltså bara fråga om vad som visas för blotta ögat för mottagaren. Det spelar ingen roll om man i avancerade alternativ för avsändaren ser var utskicket gått ut ifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du kan skriva precis vad du vill i kontoinställningarna under avsändare.

 

Alltså, gör ett nytt konto med de inställningar du vill ha och välja detta konto när du sedan skickar dina mail.

 

Ska tilläggas att du bör använda en egen SMTP-server, eftersom de flesta externa skulle anse det vara relay (om avsändardomänen inte finns i den SMTP-servern).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, men det funkar ju inte.

Ponera att min email är jag@spray.se

 

Nu vill jag skicka ett mail där avsändaren är Lisa Nilsson lisa.nilsson@sas.se

 

då blir det ju knas när jag skall ställa in pop3 för spray och även med lösenordet.

Jag vill alltså bara att det skall se ut som att mailet kommer från Lisa Nilsson lisa.nilsson@sas.se även om det i själva verket inte gör det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
då blir det ju knas när jag skall ställa in pop3 för spray och även med lösenordet.

 

Du behöver inte POP3 för att skicka mail, så där kan du skriva ett kontonamn som du har och som fungerar och ställer in det att lämna kvar mailen på servern.

 

Dock kan du inte, som jag skrev, använda spray's mailserver eftersom den är extern. De kommer att anse att det är relaying och stoppar mailet. Troligtvis kan du använda din ISP's mailserver, eftersom de vet vem du är mha IP-adressen. Vilken ISP har du?

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-06-27 03:34:50 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ISP är Bredbandsbolaget och smtp är smtp.bredband.net

 

Hur ställer jag in så att mailen "lämnas kvar på servern"?

 

Hur blir det med lösenordet, är det samma lösen som kontot på spray?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på hur man gör!!

Ställde in min ISP och min pop under Serverinformation och under Inloggningsinformation skrev jag in min email och mitt lösenord. I Användarinformation skrev jag in valfritt namn och valfri email som avsändare. Då blev det som jag ville att det skulle se ut. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp , det funkar kanon, med ett enda problem...på e-mailen jag skickar ut står det Spam som prefix..vet du hur man avhjälper det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat lösningen till Spam prefixet,, det berodde på att mailet jag skickade innehöll en stationery (mall) som jag bytte namn på. Någonting med filnamnet på mallen gjorde att mailet hamnade som Spam hos mottagaren/na.

 

Tänkte att det kunde vara bra att veta för någon som ev. får samma problem någon gång. Jag har alltså inte blivit paraniod och börjat svara på mina egna meddelanden. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...