Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ekande ljud


drum_man32

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har plötsligt fått ett problem med ljudet på datorn. När jag startar en låt i Winamp så låter det förskräckligt, ett ekande brusande ljud som förstör hela låten. Det försvinner om man startar om låten, men om man tar en ny så kommer det igen. Samma gäller när jag tittar på streamande video på Internet, då kommer det ekande ljudet också. Jag tror det här problemet började när jag lyssnade på musik och kollade på en streamande video på samma gång igår. Men det har inte varit några problem förut.

 

Någon som kan hjälpa mig fixa det här och kan säga vad det är? Är det ljudkortet, något program på datorn, högtalarna?

 

Tack på förhand.

/Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, faktiskt inte.

Men det är inte bara Winamp tror jag för när ett felmeddelande (som inte har nåt med det här att göra dock, vill bara få fram det att...) så var Windows-ljudet till det också ekande...så det verkar inte bara vara Winamp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att göra en sytstemåterställning till en tidpunkt innan problmet började.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara det som hänt sen igår, då det hände, som återställs då? Inget annat viktigt som raderas eller så...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dokument som du skapat själv kommer inte att påverkas, men om du har installerat ett program eller gjort någon inställning i datorn så påverkas dessa naturligtvis (det är ju liksom det som är meningen). Men innan du gör återställningen så skapas det en ny återställningspunkt så du kan återvända till hur datorn är nu.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, nu fungerar allt galant! Gjorde systemåterställning två dagar tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
hottentotten

onödigt dock tror det hade räckt med att avinstallera winamp och sedan installera det igen men men

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drum_man32

Skulle inte hjälp med att bara installera om Winamp då det inte bara var det programmet som strulade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casca hur lyckas du? Du har skrivit två inlägg, det du skrev för tre år sedan bröt mot eforums regler och det som du skriver idag kan vi nog redan nu vid 12 - tiden kora till dygnets mest meningslösa inlägg.

 

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt tänkt som ett konstruktivt råd, det kommer en tid för många när de vill använda sina verktyg och inte behöva spendera massor av tid med att reparera dom innan. Ber om uräkt om detta råd var stötande eller om jag bröt mot några regler. mvh Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad gör man när Macen krånglar, byter dator igen? ;)

 

Nej, du bröt inte mot någon regel. Men att byta till en helt annan sorts dator med allt vad det innebär av kostnader, upplärning, eventuellt byte av kringutrustning, nya programlicenser m m, är det konstruktivt? Det kan man förstås ha delade åsikter om. Vissa byter dator när den krånglar, andra fixar problemet istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du bröt inte mot någon regel.

Det var det första inlägget som bröt mot regeln att man inte får marknadsföra något som man själv har ekonomisktintresse i (se länk till webbsida i sign). Det förra inlägget:

 

Free monthly music recording tips!

Sign up at www.cascatoma.com

 

Är ett klart brott mot eforums regler då det finns saker till försäljning (med det kanske det iofs inte fanns för 3 år sedan).

 

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

[inlägget ändrat 2006-07-12 16:49:26 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...