Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop tona av


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Jag lyckas inte hitta något verktyg som tonar ner kanterna på en bild.

Vill alltså att kanterna skall suddas bort gradvis in i bilden.

 

Svårt o beskriva men kanske förstår bättre om jag säger kolla bilden på baksidan av Hitch. Vill att neredel o vänsterdel skall smälta in i fodralet:

http://www.generetic.net/hunterwow/

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda mig av en lagermask och fylla denna lagermask med en gradient. På så vis ändrar man inte i själva bilden och lagermasken kan enkelt slås av/på eller ändras efter behov.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. La till en "vector mask" till bilden men sedan lyckas jag inte hitta någon bra inställning på "Gradient Tool". Eftersom att bakgrunden består av ett mönster så vill jag inte ha den inställd på "svart-transparent" utan "erase-transparent".

Går detta? Jag hittar inte....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erase-transparent, vad menar du med det?

 

En lagermask är en gråskalebild som talar om vilken transparens olika delar av ett lager ska ha. Vitt = 0% transparens, svart = 100% transparens. Man lägger alltså gradienten i lagermasken, inte i bilden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, mm, tusen tack. Gjorde helt fel me lagermasken. Nu blev bilden exakt som jag ville ha den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du inte får det att funka som du vill med lizardKng´s förslag så borde det gå att använda en Selection och där ställa in en "feathereffect".

 

Men jobba med en kopia och spara originalet som det är..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...