Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fotbollsclip i HDTV


Mic

Rekommendera Poster

Hej.

 

Nu har det ju sänts ett par matcher i vm i HDTV, så jag letade runt lite för att se om nån lagt ut ett klipp på ett par minuter så jag kan jämföra på projektorn hemma men det kunde jag inte hitta.

 

Nån som har länk till ett klipp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna tråd hos MinHembio:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=124899

finns ett 30 sek klipp. För mig obekant format med ändelsen .ts finns där i en zip-fil att ladda hem (matroska kanske?). Näst sista inlägget på sidan finns länken i.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen stor huvudvärk för mig att inte kunna spela upp den då jag betvivlar att min p4@2.5 skulle orka med.... Ska vara ett klipp från SVTs HDTV sändningar med h.264@20Mbit/s....

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, varför är det eg så krävande att se en sån fil? "Vanlig" HDTV går ju utan minsta hack men den filen är precis som nån annan skrev i hembioforumet bara samma frame hela tiden men med ljud som fortsätter.

 

Kör senaste VLC och där går alla MS-showcasefiler utan problem och jag har en och annan film i HD också. Visst verkar det vara hög bitrate på filen och även H264 men vad krävs eg för att få flyt i bilden (eller åtminstone 10-15 fps)?

 

Får väl hoppas det kommer H264-kort snart som gör det hela i HW utan att belasta CPU så mycket...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, dels är det en komplex avkodning som sker, din processor har visserligen en del specialfunktioner för media men inget specifikt bra på MPEG4. Sedan är det en väldigt hög datatakt....

 

Om du har ett nytt grafikkort kanske det är kan hjälpa till vid uppspelningen, gäller bara att du har rätt programvara installerad som kan dra nytt av det.

 

Sedan är det en ung standard, ung avkodare, som säkert med tiden kommer att optimeras en del mer.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...