Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Parabol och dekoder


Mad Man

Rekommendera Poster

När jag köpte mitt hus för 2 års sen så satt det en parabol på väggen som den förre ägaren använt. Eftersom jag kör med Boxer så har den blivit oanvänd.

 

Men nu när jag måla om huset så tänkte jag ta ned och sälja den. Först ville jag dock kolla om den funkade, så jag knackade på hos grannen som jag visste använde sin.

 

Det visade sig att grannen just bytt ut in dekoder (utan att byta abonnemang), vi tänkte så våra påsar ihop och sälja min parabol med hans dekoder.

 

Men när jag testkörde fick jag upp ett meddelande om man skulle återaktivera sitt kort, dvs dekodern visste om vilket kort som suttit där tidigare. Så frågan är om dekodern går att använda med något annat kort än grannens?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte betalt något till kortleverantören på 2 år så kan det kanske förklara varför kortet ska återaktiveras.

Kontakta kanske kortleverantören.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dekodern visste om vilket kort som suttit där tidigare. Så frågan är om dekodern går att använda med något annat kort än grannens?

 

Normalt brukar det uppdateras när man byter kort. Decoders brukar inte vara "operatörslåsta". Kolla med någon annan grannes/kompis kort. Brukar synas efter 1/2-1 timme om den tar kortet. (Det är uppdateringstiden)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testkörde utan något kort i. Hade jag stoppat in grannens hade det säkert fungerat.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testkörde utan något kort i. Hade jag stoppat in grannens hade det säkert fungerat.

 

Ja det tror jag med, det jag menade var att testa med ett för decodern okänt kort som inte suttit där tidigare.

 

Så frågan är om dekodern går att använda med något annat kort än grannens?

 

Testa med ett annat kort så vet du :)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem:

 

1)Vet ingen (annan) som använder parabol.

 

2)Har nu monterat ned parabolen...

 

 

----------------------------------------------------------------

"Förkortningar är den dummes sätt att visa att han kan något."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en fråga från en potentiell köpare. Kan man se andra "kanaler" än Viasats med en Viasat dekoder?

 

Jag svarade Nej, men blev nu i efterhand osäker. Vad gäller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Hemelktronik - övrigt.

 

Vänligen ägna några sekunder extra åt val av kanal nästa gång du skapar en tråd - på så sätt får vi moderatorer mindre arbet och det blir mer ordning på forumet.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen inte. Brukar vara speciella om man inte har en för flera kort.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...