Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna Paint


imadislam

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
imadislam skrev:

Hej

Jag undrar hur man öppnar en hemsidans med Paint ???

 

Paint tror jag inte du kan öppna en hemsida med.

Istället får du ha en HTML-editor till det.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Och tack för din svar men min kompis har gjört den framfor mig men jag såg inte hur och jag menar att kopiare en hemsida och klistra in i Paint.

Tack jag ber om ursäkt om språket hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
imadislam skrev:

hej

Och tack för din svar men min kompis har gjört den framfor mig men jag såg inte hur och jag menar att kopiare en hemsida och klistra in i Paint.

 

Fråga din kompis hur han gjorde. Jag tror att han använde någon form av HTML-editor. Fråga upphovsmannen innan du plagierar en hemsida. Det strider mot upphovsrätten utan skriftligt lov.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Fråga upphovsmannen innan du plagierar en hemsida. Det strider mot upphovsrätten utan skriftligt lov.

Inte nödvändigtvis, det beror vad det är du kopierar. Det går inte att få upphovsrätt än (tack och lov) på webbplatslayouter, idélösningar och dylikt. I USA går det, men lyckligtvis är vi inte där än, trots att det jobbas hårt i EU för att genomföra samma skit. Foton, flashfilmer, ljudfiler och annat är en annan sak.

 

Som svar till imadislam så har din kompis nog bara tagit en screenshot av webbplatsen när han haft den på skärmen och sedan öppnat denna i Paint. När du har sidan öppen på skärmen, tryck på knappen Print Scrn (ovanför Insert-knappen ofta). Öppna sedan Paint och tryck Ctrl+V och godkänn frågan som ställs. Presto!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Inte nödvändigtvis, det beror vad det är du kopierar. Det går inte att få upphovsrätt än (tack och lov) på webbplatslayouter, idélösningar och dylikt. I USA går det, men lyckligtvis är vi inte där än, trots att det jobbas hårt i EU för att genomföra samma skit. Foton, flashfilmer, ljudfiler och annat är en annan sak.

 

Aha, trodde det.

 

Böcker får man ju inte kopiera hur som helst, och där är ändå text och bilder allt som oftast. Ett företag fick ju på tafsen för att ha hjälpt studenter att kopiera studentlitteratur. Minns nu inte namnet på företaget, men det var mycket skriverier om det där för ett tag sedan.

 

Skiljer sig kanske en del...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Böcker får man ju inte kopiera hur som helst

Nä, men där är det ju en annan sak. Att hävda verkshöjd på en bok är lite lättare att uppnå än för en layout på en webbplats. Det mesta har ju gjorts på den fronten i all oändlighet att det i princip nog är omöjligt att hävda verkshöjd på en layout hos en webbsida. Då skiljer jag förstås layout från faktisk grafik. Ikoner , loggor och andra originella grafikelement som kan skyddas, innehållet i form av text likaså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Tack så jätte mycket men jag har ett problem jag hittar inte knappen Print Scrn (ovanför Insert-knappen ofta) är du snäll kan förklara lite lättare. Jag ber om ursäket

Taccck

 

[bild raderad 2006-06-17 20:35:01 av imadislam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar vara någon förkortning som Prt SC vilket det står på mitt tangentbord oftast kombinerat med SysRq bredvid knapparna F1-F12

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack jag har löst problemet och jag tackar så jette mycket för din hjälp tusen tacccck

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

Lycka till

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...