Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Dead man walking!"


virtuosen2

Rekommendera Poster

 

Hm.. Jag ringde exterminatorn ("skadedjursutrotaren") igår, pga. myror.

Dom sa att "vi kommer inom en vecka"...

 

Kan jag leva med myror i köket en hel vecka?? -Nä! -Jag satte igång och hälla ut UTOMHUS (av svenska myndigher godkänt) myrgift..

 

Som bonus: "exterminatorn", som kom "samma dag"!, sa att jag hade hällt ut giftet på helt rätt ställen..

 

Som "minus"; "Du skulle ha haft gasmask, skyddskläder typ "astronaut"..

Urk urk urk!!

 

-"Giftet skadar väl enbart insekter och fiskar??" (frågade jag).

Svar" I teorin, ja. människor får blodcancer och liknande.."

(Ej be-"kräftat", men det finns "rimligt tvivel" bla bla bla..)

 

Skit samma, vi skall ändå alla dö någon gång..

;)

 

Bonus: Varför porträtteras alla skadedjursbekämpare på amerikansk "långfilm" som galna idioter? ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Bonus: Varför porträtteras alla skadedjursbekämpare på amerikansk "långfilm" som galna idioter? ;)

 

Du tänker på Ghostbusters?! :-)

...en film jag aldrig kan glömma. Låten är inte lite häftig och jag tröttnar aldrig.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har tidigare vårar haft problem med myror i köket också, men för ett par år sedan så tejpade vi med maskeringstejp över springan ovanför och nedanför golvlisten längs hela ytterväggen och en meter in på de andra två väggarna, sedan dess har vi inte haft några myrproblem (ta i tra!!!).

 

Mina svärföräldrar hade problem med myror som kom in via en elledning (eller något liknande) ner i källaren, för dem så hjälpte det med att ställa ut en liten särskild myrgiftsburk (för inomhusbruk) nära där de kom in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tipsen, men nu är "omgivningen" förgiftad.. Får se om myrorna kommer tillbaka..

 

Myrorna i fråga har inte, enligt Anticimex, några stackar, så rent logiskt rör det sig inte om "myrstackarna".. ;)

(Inte synd om dom alltså..)

 

-annars är det ett "myrår" i år.. (Beror på den snabba värmen)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...