Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värmereflekterande vindruta i Peugeot


samoht

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av GPS i Peugeot (och Citroen och Renault) med värmereflekterande vindruta?

Min gamla Holux funkar inte.

Nya chipet SirfStar III sägs funka men hur bra?

Jag testade en kort tur med en TomTom One som såg ut att funka. Jag funderar på att köpa en Garmin StreetPilot c510 eller en Nüvi 300/350. Någon som har testat någon av dessa i en bil med värmereflekterande vindruta?

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samoht skrev:

Någon som har erfarenhet av GPS i Peugeot (och Citroen och Renault) med värmereflekterande vindruta?

 

Jag har en Citroen Picasso med sådan vindruta. Den blockerar GPS-mottagningen i stort sett totalt. Funkar hjälpligt om man placerar GPS:en vid den lilla trekantiga rutan framför A-stolpen. Numera använder jag istället en bluetooth-GPS som jag monterat ovanpå backspegeln, just där är det en öppning i folieringen för transponders till t ex vägtullar och annat. Den pratar sedan med min Dell Axim V51 som sitter på en flexarm över instrumentbrädan.

 

Problemet med dessa värmerefleterande rutor och GPS diskuteras flitigt på div forum, t ex:

 

http://forum.citroenakuten.com/viewtopic.php?t=29065

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag besvarar min egen tråd:)

 

Min nyinköpta Garmin StreetPilot c510 deLuxe funkar utmärkt i min Peugeot 307 med värmereflekterande vindruta. Även Tmc-mottagaren funkar utmärkt.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...