Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sortera bilder


simme_90

Rekommendera Poster

Har nu väldigt många bilder och jag tycker inte längre utforskaren räcker för att organisera m.m. Skulle vilja ha ett program där jag lätt kan döpa om bilderna, skriva kommentarer, visa vilket datum bilden togs, sortera i olika mappar (tex lägga en bild i två mappar utan att behöva kopiera), göra bildinställningar (tex. ändra ljusheten, kontrast m.m.), skapa bildspel (gärna med ljud till), göra olika trycksaker (tex. kalender, photoalbum).

 

Något som jag också skulle vilja ha är möjligheten att göra en backup. Jag installerar ganska ofta om windows och någon form av backup skulle inte vara fel. Det behöver inte vara en backup som innehåller själva bilderna utan det räcker med en som innehåller komentarer m.m. (som man gjort i programet) och som sedan "länkar" till bilderna (jag har tre hårddiskar och bilderna ligger alltid kvar på samma platser på D, formaterar bara C)

 

Har hört att microsoft kommit med ett ganska nytt program (kommer inte ihåg vad det heter) skulle det kanske vara något för mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...