Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony nv-u70 otillräckligt minne


cdresor

Rekommendera Poster

Hej!

Har en sony nv-u70 som när jag skulle installera karta misslyckades i mitten. När jag sedan skulle göra om det fanns det för lite minne på enheten (390 MB upptaget).

På supporten står att man via ActiveSync skall gå in på MountedVolume.....etc och hitta en partiellt nedladdad fil. Jag kan inte hitta den, trots visar dolda filer, senaste ActiveSync. Att reseta den (håller in knappen i 5 sekunder) går inte, inte heller att installera om installationsprogrammet via CD:n.

 

Sony support svarar en gång varannan vecka, och har inte lyckats hjälpa mig (upprepar bara vad jag redan sagt att jag gjort). Bilsemestern hinner ta slut innan de har hjälpt mig.

 

Kan *någon* vänlig själ försöka hjälpa mig, eller iaf hänvisa till ngn bättre support/forumsida. Jag anser mig vara hyfsat datorkunnig :-)

 

mvh,

Karsten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förstår att du har fixat felet, men det kan ju komma någon ny som förtvivlat söker efter filen.

Men genom ActiveSync-Arkiv-Utforska kan man bläddra sig fram till:

nav-u\MountedVolume\Sony och ta bort följande fil: XXX.map_incomplete.

 

Det tar däremot förvånansvärt lång tid att föra över kartmaterialet.

I mitt fall över 1 timme.

Om installationen stoppar efter 30 minuter måste man ta bort filen enligt ovan och starta på nytt.

Frustrerande.

Det tog mig flera timmar att föra över kartan p.g.a. detta.

OBS, stäng både skärmsläckare och eventuellt energisparläge, installationen avbröts för mig p.g.a. dessa två orsaker.

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-05 00:55:35 av Hortlax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...