Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webbradio och filmsnuttar funkar ej?


mrcreosote

Rekommendera Poster

mrcreosote

plötsligt funkar inte längre att höra på t.ex. aftonbladets webbradio, eller se lustiga filmklipp på t.ex. www.blarf.nu. Inget alls händer. Det blir bara ett litet rött kryss i rutan där filmen/musikien skulle ha varit.

 

Jag har testat att tömma temporary files, cookies, mm men utan resultat.

En annan gång hade jag liknande problem, då hjälpte det om jag ominstallerade brandväggen ZA free, men inte heller det funkar nu?

 

Hjälp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat någon säkerhetsinställning (eller annan inställning) i webbläsaren?

Gjort något med något multimediaprogram?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Hej Cecilia.

 

Nej, jag har inte ändrat några inställningar. Jag körde AMUST registry cleaner för et tag sedan. Kan det ha något med det att göra?

 

Multimediaprogram? Som vaddå? Jag småsurfar bara i all enkelhet. Bränner nån skiva då och då, men inget märkvärdigt.

 

Ingen som känner igen dessa symptom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde AMUST registry cleaner för et tag sedan. Kan det ha något med det att göra?

Kan ju tänkas att den tog bort något som borde ha varit kvar i registret.

 

Multimediaprogram? Som vaddå?

Windows Media Player, Quicktime eller vad du nu använder för något för Aftonbladets radio och filmklippen.

Kolla i Internet-alternativ - Program - Tilläggskomponenter att Quicktime resp. Windows Media Player finns med i listan och har status Aktiverad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Mediaplayer - nu när du säger det - jag har version 10 installerad, men den har funkar lite konstigt på sistone. På vissa sidor känner dom inte av att jag har någon mediaplayer installerad alls, och på andra sidor, när jag klickat på filmklipp har det synts att det liksom "laddat ner" till någon tillfällig mapp innan klippet gått igång, och det brukar det inte göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om Windows Media Player går att avinstallera och installera på nytt, alternativt ominstallera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Cecilia, du har gjort det igen! Såklart hjälpte det att ominstallera mediaplayer! Men man undrar ju vad det var som gick snett, eftersom jag HAR ju hela tiden haft wmp 10 och och det har ju trots allt funkat att t.ex. ladda ner klipp och sedan se på dem, om det inte gått att se dem strömmande. Jaja, nu funkar det i alla fall.

 

Välförtjänt poäng till dig - som vanligt. Är du absolut säker på att du inte vill gifta dig med mig? Jag har ju frågat förut! ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :):) Det var kul att det hjälpte.

Nja, jag vill nog fortfarande inte bli åtalad för bigami. ;)

 

Tydligen någon inställning i Internet Explorer med kopplingen till WMP som gått sönder.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...