Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra mail-konto med IMAP-stöd?


Henrik J

Rekommendera Poster

Hej.

 

Som nygift med nytt efternamn så behöver jag en ny epostadress.

 

Eftersom jag vill komma åt mailen från flera datorer, både på jobbet och hemma så vill jag lagra posten på servern.

 

Alltså är det httpmail/webdav eller IMAP som gäller. Jag har tidigare använt spraymail, men eftersom det det inte fungerat tillfredställande så vil jag ha en annan leverantör, som har stöd för IMAP.

 

Någon som har tips på sådana? Det behäöver inte vara gratis, men det får inte kosta skjortan heller.

 

Tack på förhand

/Henrik Palmquist (fd Johansson)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att registrera en egen domän och skaffa ett konto hos ett webhotell som stödjer IMAP. På så vis kan du göra mycket annat skoj med den domän du skaffar och är för tid och evigt oberoende av hur olika leverantäter ändrar sina tjänster hit och dit. Samma adress resten av livet om du så vill :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen dum idé... problemet är att när man börjar söka efter erfarenheter av olika webbhotell så verkar alla ha retat upp några före detta kunder.

 

/Henrik P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, men så är det ju med precis allt. Så fort en sak får lite volym dyker det upp kunder som inte gillar vad de får.

 

Finns det t ex nåt bilmärke som inte har några missnöjda kunder? Datortillverkare? Internetleverantör?

 

Men om du registrerar din domän separat från webhotellet kan du alltid ta ditt pick och pack och byta webhotell om det inte funkar bra. Riskfritt, i alla fall så länge du ser till att själv ha kontroll över domänen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...