Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt jag laddar ner blir corrupt


adji

Rekommendera Poster

Har precis köpt en ny datorn,

installerade Xp på den och allt verkade fungera fint. Tills jag börjar att ladda ner de applikationer jag brukar använda, bl.a firefox, thunderbird, itunes mm.

 

Alla filer laddas ner utan problem men när jag skall installera/packa upp får jag felmeddelandet "CRC" eller "File may be corrupt".

 

Som en nybliven windowsanvändare måste jag säga att det är väldigt frustrerande och jag står rådlös. Någon som har några tips eller någon hjälp att komma med?

 

Någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Du råkar inte ha ZoneAlarm?

Inte för att jag råkat ut för det, men rykten säger att den gör allt korrupt. Om jag inte missminner mig grovt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, däremot hade jag nån demo av symatec norton antivirus som jag först trodde ställde till problem men efter jag avinstallerade det var det fortfarande samma sak. (Även om jag tyckte att det funkade en stund när det var installerat men avaktiverat)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det "kan" vara problem med ditt moderkort, dvs bussen...För något år sedan så hadde jag ett liknande problem med ett "sunk" kort. då var det ca 80% av allt upp/ner laddad som crc felade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för förbindelse till internet? Det kan ju vara störningar på den som ger överföringsfelen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...