Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp att hitta rätt plasmaTV


sami

Rekommendera Poster

Hej

Tänkte köpa en platt tv och en DVD med hårddisk och slänga gamla TV som har idag. TV:en kommer att använda mest för TV-tittande och ibland kopplar till datorn.

 

Jag kolla på Internet och läste lite om detta och tänkte på detta plasma-TV: "Panasonic TH-42PV60" med Lägsta pris just nu: 18885:- på prisjakt.nu

 

Och DVD:en "Panasonic DMR-EH65 250GB" med Lägsta pris just nu: 5295 på prisjakt.nu

 

Jag kollade på prisjakt.nu igen där finns också annan plasma TV LG 42PM1MA 1:a populäraste produkten inom kategorin Plasma-TV" med

Lägsta pris just nu: 12913:- " på prisjakt.nu

 

Nu undar jag vilken ska jag välja Panasonic TH-42PV60 eller LG 42PM1MA som är några tusen billigare.

 

Tack för all hjälp och svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

Hej

 

Jag vet inte skillnaderna på de två du nämner, utan se detta som mer generella råd från en ägare av plasma skärm.

 

Mina 2 råd i denna fråga är helt enkelt:

 

1. Se till att skärmen du köper stöder en upplösning på minst 1024x768.

 

2. Se till att den INTE har en inbyggd fläkt. (du lär tröttna på vinandet från fläkten)

 

I övrigt gäller ju allt som vanligt, att den har ingångar för saker du vill koppla in etc samt att du själv trivs med bilden.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sami skrev:

 

Nu undar jag vilken ska jag välja Panasonic TH-42PV60 eller LG 42PM1MA...

Jag skulle inte välja någon av dem.

Gör som jag, gå till en butik och jämför, vilket jag gjorde för några veckor sedan. Där fanns bl.a. 2 Panasonic 42". Den ena för 29000 och den andra för 19000. Milsvid skillnad med direktsänd TV 1 och TV 2. Naturligtvis den bästa bilden i den dyrare. Nu var det inte bara Panasonic som hade bra bild, ut även Pioneers plasmor imponerade stort med direktsänd TV 1 och TV 2. Helt klart köpvärda, även i 50"-storlek.

LCD-skärmarna :thumbsdown:

Några hade också inbyggd digitalbox. Men är det bra? Då HDTV startar kan nuvarande digitalboxar inte ta emot signalen, utan en ny box måste till.

 

gondor lias skrev:

 

1. Se till att skärmen du köper stöder en upplösning på minst 1024x768.

Klokt råd.

Men senare i år kommer plasmor som har stöd för upplösningen 1920x720. Så varför köpa nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kolla Rapportsändningen från igår, innan du handlar. Sändningen finns på www.svt.se. Klicka på Nyheter, sen Rapport o s v. Det står visserligen att dom hade tekniska problem men jag lyssnar just nu och det funkar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009
Men senare i år kommer plasmor som har stöd för upplösningen 1920x720. Så varför köpa nu?

 

Resonerar man så får man aldrig någon plasma :) Det kommer alltid något nytt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Hemelektronik - övrigt.

 

Vänligen ägna några sekunder extra åt val av kanal nästa gång du skapar en tråd - på så sätt får vi moderatorer mindre arbet och det blir mer ordning på forumet.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...