Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med min helt nya Samsung SYNCMASTER 930BF


Johnson

Rekommendera Poster

Jo min gamla CRT har till slut kastat in handuken och slocknta för gott..och jag har precis köpt mig en ny SAMSUGN SyncMaster 930BF, och förväntatde mig fin å klar bild, men icke, man ser pixlarna i kanten, inga smooth kanter precis!

 

i spel är det som att kör på software, går knappt att läsa texter osv(har ändrat upplösning och allt)

Även i Windows och i MP så är bilden kass!!!!

 

Jag kör självklart på inställningar som skärmen klarar av osv..

grafikkortet jag har är ett nvidia gforce 6600gt

 

Någon som varit med om liknande, eller har någon ide på vad detta kan bero på...har även testa olika drivrutiner osv!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör självklart på inställningar som skärmen klarar av osv..

En LCD-skärm bör alltid köras på den högsta möjligt upplösningen, för då motsvaras en pixel av en bildpunkt i skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Cecilia har nog rätt som vanligt, men jag kanske kan klargöra lite:

En LCD-skärm ska köras på "rekommenderad" upplösning, inte "den högsta möjliga". (Det finns skärmar som har "högre" upplösning än antalet pixlar, och då skalar skärmens krets "ner" upplösningen, vilket inte är bra. )

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, förtydligare mig ytterligare...

jag kör alltså på 1280*1024@75hz vilket är lika med den rekommenderade upplösningen.

Eller har jag missat nått viktigt där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo d har jag aktiverat....men känns nästan som om det skulle vara något med signalen från grafikkortet...som om att open gl eller direct x eller nått är fel...jag vet inte om ni har spelat half-life eller CS någon gång, men iaf om man har software och upplösning 800x400 så blir det precis som det är på min skärm nu..och i spel osv...kan även jämföras med ett äldre spel som warcraft eller duke nukem osv!

 

tack så mycke för hjälpen än så länge, kommer ni på något mer så va snälla att släng in ett svar här!

 

:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du digitalt (DVI) eller analogt (vanlig VGA sladd)?

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju nästan som den är trasig men har du kört skivan med "drivrutinen" till skärmen?

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det har jag gjort! Me endå, om den va sönder så borde det inte bli på detta viset tycker jag...men som sagt, första plattskärmen jag äger så har inte mycke erfarenhet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

LCD är alltid "pixligare" än CRT. (Därför kör jag fortfarande med CRT).

[vägrade faktiskt Trinitron oerhört lääänge!]

 

Din skärm tillhör ju de bättre LCD, så kanske ligger "felet" hos dig??

-Det tar ett tag innan man "vänjer sig"!!!

 

.snackar Virtuosen som egentligen gillar gröna monokroma skärmar bäst!!

 

(En 8088 med grön skärm.... Mums!) :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO om LCD är så hära dåligt skulle ingen människa köra med dem, jag är absolut inte sååå finkänslig, men som sagt att titta på denna skärmen är som att konstant titta i menyerna i doom och dukenukem...helt sjukt kasst!! och ingen vet vad felet är, suporten på samsung, sa inte ett skit!

lite segt..men får hoppas att det löser sig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...