Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SharePoint templates


Jennyfer

Rekommendera Poster

Jag har laddat upp ett gäng mallar till SharePoint Portal Sever, men när jag skapar en sajt så finns inte tillgängliga. Jag kan dock se via prompten att de verkligen finns upplagda. Någon som vet hur jag fixar detta?

 

Tidigare har det inte varit några problem med detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Är det en team site eller en area du försöker skapa? Är det templates för team sites du ladda upp eller vad är det för templates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en teamsite (top-level sharepoint site) och de mallar jag försöker använda ska vara skapade för detta.

 

Det är alltså under "Template Selection" som jag inte kan se (eller välja..) de mallar som jag vill använda, trots att jag kan se att de finns upplagda via prompten.

[inlägget ändrat 2006-06-01 10:17:11 av Jennyfer]

[inlägget ändrat 2006-06-01 10:23:52 av Jennyfer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Det låter ju onekligt lite märkligt. Du tror inte att det kan vara så att Sharepoint har cachat upp det här på något sätt? Om du kör iisreset en gång, ser du inte templatesarna då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, har testat iisreset både idag och då jag laddade upp mallarna (ca två veckor sedan) och det funkar inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Vissa mallar finns bara för ett visst språk, tex engelska. Då dyker de bara upp om du väljer att skapa en ny site med det språk som mallarna är avsedda för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, där kan problemet ligga eftersom jag kör en engelsk version av sharepoint och mallarna är svenska.

 

Ska testa & återkommer med resultatet...!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var språket som var problemet!

 

Finns det något sätt jag kan ändra den inställningen? D v s jag har en mall på svenska som jag skulle vilja testa på en engelsk SharePoint site.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...