Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DeathHospitalTHESUN

Anjuna Moon

Recommended Posts

Anjuna Moon

Är det verkligen ingen som reagerat på att en trettonårig tjej som blivit våldtagen, multipelt knivhuggen och opererad fram till igår knallar ut från denna operation och figurerar i kvällstidningarna i sjuka uppslag

Hennes jävla föräldrar måste ju vara lika åtråvärda för straff.

Eller är det numer kutym att man släpar ut sina barn från operationsbordet och bygger åsikter på detta sätt?

SKÄMS SVERIGE, SKÄMS ALLA TIDNINGAR SOM UTNYTTJAT DENNA FLICKA. OCH SKÄMS SOSSAR SOM KOMMER ANVÄNDA DETTA SOM ARGUMENT FÖR ATT BYGGA UT PSYKVÅRDEN.

[inlägget ändrat 2006-05-30 00:20:13 av Anjuna Moon]

[inlägget ändrat 2006-05-30 00:21:51 av Anjuna Moon]

Anjuna Moon

*S*******c*****rew****7*15*4***

[inlägget ändrat 2006-05-30 00:47:26 av Anjuna Moon]

Anjuna Moon

Tophe: Det var mycket jävla fylle-raljerande där, men någon del av min ilska måste du ha förstått tycker jag. Eller förstod du verkligen ingenting av vad jag faktiskt var upprörd över?

DanielForPresident

Det kan ju också vara så att hon vill prata om det för att ge problemet uppmärksamhet. Kvällspressen brukar ju vara ganska duktiga på att skapa en opinion (ibland på ganska tvivelaktiga grunder dock) för eller emot något. Genom en folklig opinion och att gå ut och prata om problemet och vad som hände kanske hon hoppas på en förändring och att politikerna ska ta tag i problemet (vad som nu ligger bakom). Vet inte om jag tycker att det gagnar någon om hon och alla andra bara håller tyst. Varför är det fel att använda detta som ett argument för att något måste göras?

Jo, det är sorgligt att vare sig flickan föräldrar eller tidningen i stundens hetta inser att det bästa vore lite avskildhet, lite tid med nära och kära snarare än att intervjuas av media.

Och - satsa på att minska dopingen/mängden tillgängliga preparat snarare än att minska på cyklandet (hjälmtvång). Uppklassa dopingmedel till samma klass som narkotika.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Anjuna Moon jag håller med dig till 100%

Men jag lägger ansvaret på kvällstidningsjournalisterna. Jag kan förstå både flickan och hennes föräldrar som säkert är traumatiserade efter den fruktansvärd händelsen, att som ”journalist” utnyttja detta är det lägsta jag kan tänka mig. Jag kan inte förstå ”journalisterna” som sjunker så lågt och väljer att publicera..

Det är mycket sällan jag använder ett så starkt ord som hat men det är faktiskt det som jag känner för vissa kvällstidningsjournalister.

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

[inlägget ändrat 2006-05-30 12:21:49 av NWM]

Jag tycker inte att Sverige borde skämmas för att flickans morsa är ihop med en psykiskt störd missbrukande kroppsbyggare. Att han dömts flera gånger tidigare gör bara saken sämre. Har man barn då ska man fan vara väldigt noga att välja sina säng- och livskamrater!

Det som jag inte förstår är vad du menar angående sossarna och utbyggnaden av psyksjukvården. Kommer utbyggnaden för sent eller är den obefogad? Jag tycker att vi behöver bättre psykvård för att kunna ta hand om alla knäppskallarna innan de hinner göra något dumt. Att sossarna haft makt i 2000 år och inte gjort tillräckligt är en annan sak.

Jag håller till 100 % med dig och NWM angående journalisterna.

A.C.Magic

power to the people

Anjuna Moon

Det märktes väl att jag inte var helt nykter =)

Hela grejen var egentligen riktad mot att tjejen så kort tid efter händelsen exponerades i tidningarna på det sätt som skedde, resten var bara svammel från min sida.

Att hon skulle vara gammal nog för att själv kunna ta ett beslut om att det är viktigt att prata om det och träda fram är bullshit, hon har ingen aning om vilka konsekvenser det kan få för henne i livet att träda fram på det här sättet. I bästa fall har det inte det, men hon är inte mogen nog att förstå riskerna med det ännu. Det var därför jag riktade ilskan mot tidningarna och hennes mamma, som borde ha vett nog att skydda henne och inte utsätta henne för den här exponeringen, hon har blivit utsatt nog som det är.

EDIT: Har egentligen inte lust att diskutera vidare, hela saken gör mig alldeles för förbannad och då blir jag oftast inte speciellt saklig i mina argument ;)

[inlägget ändrat 2006-05-30 17:22:59 av Anjuna Moon]

Okej.. Förlåt. Jag läser inte kvällstidningarna alls. Så jag förstod inte alls vad du talade om. Det var därföt jag frågade så i början av tråden.

Jag ser det som varje idealists plikt och skyldighet att inte pumpa in pengar i den vedervärdiga, äckliga människoroffrande industri som kvällstidningarna står för. Det finns verkligen inga gränser för min avsky inför dessa tidningar. En hög med opinionsbildande klåpare som skulle sälja sin egen farmor för att kränga några lösnummer. Det är så äckligt! Det otäcka är att det finns ingen i landet som är i det läget att de kan gå emot kvällsblaskorna. De är för stora helt enkelt.

Det enda man kan göra är att på sina bara knän vädja till var och en som tänker lite längre än med reptilhjärnan att bojkotta de två stora exploaterande, människoförnedrande, sensationsfabricerande, idealförvridande porrtidningarna Expressen och Aftonbladet.

OÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...