Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Finns det nåt program som stänger windows efter en

sebsj

Recommended Posts

Som titeln lyder: Finns det något program som stänger windows efter en viss tid?

Jag skulle behöva ett sånt program för att jag har laddat ner en fil nu ett tag från en sida och det kommer att dröja innan den e klar.

Men när den e klar så sover jag (förmodligen) och jag tänkte då att ett program som kunde stänga av datorn skulle göra susen! :)

[inlägget ändrat 2006-05-29 23:01:57 av sebsj]

Mårten Rune

Ja, om du kör Force action och ett program inte vill stängas (kan vara t ex word och en dialogruta dyker upp med vill du spara ditt dokument) så kommer programet att tvinga en stängning genom att döda tjänsten. Så force är bra, men man bör veta vad det innebär.

MVH Mårten

Mårten Rune

Hej lizardKng

Har läst lite av dina inlägg och tycker de håller hög klass.

Men nu är du nog lite petig, jag kan t ex sätta att datorn stängs av om nedladdningen understiger 4kb den senaste timmen. Då är det inte en tillfällig avstanning, observera om man under den timmen når en 'topp' på mer än tex 4kb så börjar räknaren om.

Programmet är resurssnålt och välskrivet, i teorin har du en poäng, men i praktiken räcker programmet mer än väl.

För övrigt inser jag inte riktigt vad du vill trigga på annars, en viss fil som finns på hddn med en viss storlek blir bökigt att konfa, dessutom kanske filerna laddas ner i en annan ordning än tänkt.

Kommentera gärna, har du ett bättre pgm blir jag bara glad att kunna lägga det till samlingen. Inte menat som en flamedebatt, lizardKng skriver bra inlägg, mer som en information till folk som funderar på om programmet duger för deras syfte.

MVH Mårten

OK du har rätt, det var lite väl petigt.

Som du säger, kan man inte få ner mer än 4KByte på en timme är det väl rätt meingslöst att fortsätta :)

Min tanke (som inte framgick) var att jag har bestämt för mig att jag sett det här alternativet "shut down computer when ready" emellanåt. Kanske det är i mitt torrentprogram, kanske nån annanstans, kanske jag bara svamlar... Sitter tyvärr på jobbet nu så jag kan inte kolla.

Mårten Rune skrev:

Ja, om du kör Force action och ett program inte vill stängas (kan vara t ex word och en dialogruta dyker upp med vill du spara ditt dokument) så kommer programet att tvinga en stängning genom att döda tjänsten. Så force är bra, men man bör veta vad det innebär.

MVH Mårten

Ok tackar! :thumbsup:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...