Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng och utmärkelser på eforum.


Jetmoon

Rekommendera Poster

Tycker det är trevligt att man kan ge poäng och visa sin uppskattning för andra människors kunnande här på eforum. Och det är alltid lika kul att försöka hjälpa andra med deras problem (även fast man ibland... hrm.. nåja ofta är helt fel ute)

 

Mina första frågor är angående dessa poäng

Vad händer när man får 5 poäng för ett inlägg. händer det något speciellt. typ fyrverkerier på skärmen eller något?

 

Kan de poäng man har användas till något annat än att visa sin uppskattning?

 

Mina andra frågor är angående övriga utmärkelser. Vid varje användares personliga sida så finns där ibland små symboler. Vissa är lättare att förstå än andra. men vad betyder egentligen symbolerna..

 

..klippa och buckla? samt...

 

..Finns det en lista över alla symboler och dess betydelse?

 

Tack för ordet

/Jetmoon

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Inga fyrverkerier vad jag sett.

 

Poängen finns bara där.

 

Utmärkelser är ett mysterium. Det sägs att de ges av EForums Överhet han själv, Erik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Kan de poäng man har användas till något annat än att visa sin uppskattning?

Tidigare fanns en poängtävling på eforum, där alla som samlat på sig minst fem poäng innevarande månad deltog. Priset var prenumeration på tidining eller biobiljetter. Den verkar dock ha lagts ned nu.

 

 

Mina andra frågor är angående övriga utmärkelser. Vid varje användares personliga sida så finns där ibland små symboler. Vissa är lättare att förstå än andra. men vad betyder egentligen symbolerna..

För musen över dem så får du en tooltip. Dessa utmärkelser är det huvudmoderator Erik som delar ut och är ett tecken på uppskattning, inget annat (tja och vägledning för nya medlemmar kanske, så man kan få reda lite mer på vissa personers kompetens och/eller hjälpsamhet mm)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Utmärkelser är ett mysterium.

Jo, de togs upp i ett fall av X-files en gång. De sägs vara kopplade till E.T och delas bara ut till hybrider ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=)

Jaha det är därföt E.T glöder om fingrarna. Han skriver så snabbt på tangentbordet. Tack alla för svaren.

 

Och att ni hybrider finns så klart!

 

/Jetmoon

[inlägget ändrat 2006-05-27 19:18:49 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare fanns en poängtävling på eforum, där alla som samlat på sig minst fem poäng innevarande månad deltog. Priset var prenumeration på tidining eller biobiljetter. Den verkar dock ha lagts ned nu.

Numera lottas de ut (tror att man har större chans att vinna ju fler inlägg man har skrivit), njuter själv av min gratisprenumeration av Mikrodatorn.

 

Dessa utmärkelser är det huvudmoderator Erik som delar ut och är ett tecken på uppskattning, inget annat

Och det gör han extremt dåligt. Låt mig ta ett exempel: Datamilla har skrivit trevliga och bra inlägg. Hon har skrivit över 1500 inlägg i år vilket ger en fjärdeplats och hon har fått 115 poäng i år vilket ger en tredjeplats i poängligan. Men detta tycker tydligen herr Junesjö inte vara värt någon form av utmärkelse. Nu tror jag iofs inte att Milla bryr sig så värst mycket om den saken men det visar kanske på att utmärkelserna delas ut mer eller mindre slumpmässigt. Med detta menar jag inte att de som har fått ett antal utmärkelser inte har gjort sig förtjänta av dem.

 

Att jag inte får några utmärkelser skiter jag fullständigt i och jag kan dessutom förstå det då jag är en elak och raljant jävel:)

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
lizardKng skrev:

Å fan, vi är hybrider alltså? Coolt! Skoj

 

Vi är bots som svarar på frågor. Styrda av Erik... :-)

 

http://www.webopedia.com/TERM/B/bot.html

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Men detta tycker tydligen herr Junesjö inte vara värt någon form av utmärkelse.

Han är pappaledig ju, jag tror han har intressantare saker att lägga sin tid på än att dela ut ikoner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte får några utmärkelser skiter jag fullständigt i och jag kan dessutom förstå det då jag är en elak och raljant jävel

 

Tycker jag verkligen inte...:thumbsup:

 

Nu tror jag iofs inte att Milla bryr sig så värst mycket om den saken

 

Helt rätt, jag har helt fel tävlingsinstinkt i det fallet :)

Tycker det är kul att hjälpa till och lära mig nya saker bara.

 

Jag tycker alla är trevliga och har en god hjärtlig ton här på eforum, annars hade jag nog lagt ner ganska fort.

 

Hoppas det får fortsätta vara så.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är bots som svarar på frågor. Styrda av Erik... :-)

 

Aha, det förklarar beteendet att det första man måste gör varje morgon är att kolla EForum :)

 

Och ja, det sista också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog mig rätt lång tid innan ikonerna ploppade upp. Mer än 1 år av idogt skrivande i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte får några utmärkelser skiter jag fullständigt i och jag kan dessutom förstå det då jag är en elak och raljant jävelSkoj

 

Jag kan tänka mig vissa utmärkleser som borde passa med tillhörande ikoner... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är pappaledig ju, jag tror han har intressantare saker att lägga sin tid på än att dela ut ikoner.

Stämmer inte riktigt då han faktiskt gjort det ganska nyligen.

 

För en eller två veckor sedan fick jag ett mail från en person som ville ha hjälp med ett virusproblem. Orsaken till att frågeställaren valde att maila mig istället för att ställa frågan på eforum var att det inte gick att registrera sig. Jag påpekade detta i denna tråd //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=831991 Tog en timme av mitt liv för att testa (två olika webbläsare på två skilda uppkopplingar och på två datorer). Mailade även Junesjö om de tester som jag gjort och att det inte (då) gick att registrera sig (självklart med utförliga beskrivningar av metod och resultat). Tror ni att jag fick svar? Tror ni att jag fick ett "tack för hjälpen"? Svaret på båda frågorna är NEJ. Eftersom jag är en elak och raljerande djävel så misstänker jag att han ammade just då.:)

 

I ett helt annat ärende som inte har ett dugg med eforum att göra (utöver att det är samma företag) hade jag kontakt med Bo Nordin på IDG, trevligare och snabbare med svar får man leta efter:thumbsup:

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, det förklarar beteendet att det första man måste gör varje morgon är att kolla EForum Skoj

 

Och ja, det sista också...

 

Glöm inte efter lunchen!:)

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Aha, det förklarar beteendet att det första man måste gör varje morgon är att kolla EForum Skoj

 

Hehe, jag har Eforum som startsida. :-)

Känner att abstinensen blir alltför stor när Eforum inte fungerar.

 

Undrar om Eforum är beroendeframkallande?

...borde kanske finnas en varningstext för nya medlemmar. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte får några utmärkelser skiter jag fullständigt i och jag kan dessutom förstå det då jag är en elak och raljant jävel

 

Nu tar du väl i NWM. Nog räds du inte orden alltid, men att du skulle vara elak det tror jag inte en sekund på. Och raljant... betyder inte det nåt med att man vill framstå som akademiker eller nåt sånt? Det har du ju inte misslyckats med, men med rätta. :) Är oerhört kul när du punkterar inskränkta argument med dina statistikkunskaper tex.

 

Hur kul vore det om alla skribenter vände kappan efter vinden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig vissa utmärkleser som borde passa med tillhörande ikoner...

Att jag aldrig kommer att få ett "Hygglopaket" är jag fullt införstådd med:) Men kanske en liten djävulsikon skulle kunna var på sin plats.

 

Skämt å sido och för att underlätta för Junesjö så kommer mina nomineringar här (ingen rangordning):

 

Datamilla (behöver inte motiveras tycker jag)

RN (finns det något mer att veta om grafikkort)

virtuosen2 (varför skriver du inte krönikor i någon tidning)

Stålis (finns det något mer att veta om grafikkort)

/Thomas (även om vi inte alltid är överens)

0x2A (bara så självklar)

A.C.Magic (bara så självklar)

Bosse-i-skogen (given)

 

Till sist några som borde få fler (ingen rangordning)

 

fhe (även om vi inte är alltid överens så beundrar jag ditt kunnande)

Anjuna Moon (behöver inte kommenteras)

Cecilia (har iofs väldigt många men några till är välförtjänt)

Stefan Eklinder (snacka om klippa)

Mr Andersson (några till)

Thomas Tydal (favorit i repris)

 

 

Med en sannolikhet gränsande till visshet så har jag glömt några. Ta inte illa upp, jag håller på att bli mer och mer senil:)

 

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
NWM skrev:

Till sist några som borde få fler (ingen rangordning)

 

fhe (även om vi inte är alltid överens så beundrar jag ditt kunnande)

Anjuna Moon (behöver inte kommenteras)

Cecilia (har iofs väldigt många men några till är välförtjänt)

Stefan Eklinder (snacka om klippa)

Mr Andersson (några till)

Thomas Tydal (favorit i repris)

 

Tackar! :-)

 

Jag har redan fått utmärkelser för "klippa" och "proffs", och med det rasslade det till i eposten och jag fick förfrågan om jag ville bli moderator.

 

Sistnämnda helt oväntat.

Blev medlem här -99 utan en tanke på att bli moderator. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Tackar! :-)

Jo, tackar från mig också. Sådana uttalanden är ju trevligare än en liten färgglad ikon :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte får några utmärkelser skiter jag fullständigt i och jag kan dessutom förstå det då jag är en elak och raljant jävel

Ja nu var du faktiskt elak... mot dig själv! Tycker du är kompetent, är rakt på sak utan nåt j-a tjafs. Skön stil helt enkelt. :thumbsup:

 

Datamilla (behöver inte motiveras tycker jag)

RN (finns det något mer att veta om grafikkort)

virtuosen2 (varför skriver du inte krönikor i någon tidning)

Stålis (finns det något mer att veta om grafikkort)

/Thomas (även om vi inte alltid är överens)

0x2A (bara så självklar)

A.C.Magic (bara så självklar)

Bosse-i-skogen (given)

Jag bugar med mössan i handen och ger givetvis poäng för detta! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...