Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Norton Antivirus??

Richardo

Rekommendera Poster

Tjenare!

Det är så att jag försöker avinstallera Norton Antivirus 2004 och Norton Internet Security från en bärbar dator (Packard Bell) och det går inte alls bra eftersom detta verkar vara intergrerat med operativsystemet eller nåt.. under hjälpsektionen så står det att det ska gå att avinstallera under Lägg till/ta bort program, men så är inte det i detta fall..

Under Lägg till/ta bort program så finns det inte Norton Antivirus, och det finns inte heller någon annan hjälp för hur man ska avinstallera detta, tänkte nämligen byta antivirusprogram och brandvägg.

Tacksam för hjälp

Truth is stranger than fiction

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste använda Start/alla program/packard bell support/smart restore

Bocka i en röd bock på Norton apply och följ instruktionerna.

Klart

Milla

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

Länk till kommentar

Jag försökte med detta men under den menyn som kom fram så fanns inte Norton Antivirus, bara Norton Internet Security som jag förvisso vill ta bort också men det gick inte att sätta en röd bock under den, även fast den redan är intstallerad.

Länk till kommentar

Norton Antivirus, bara Norton Internet Security
Det är den du skall ta bort. Se bild

Du måste avaktivera norton först i systray tror jag, sen för du muspekaren på raden så den blir röd. Titta på bilden, klicka på raden tills du får ett rött kryss/ibockning på kanten. Det ska gå.

Milla

[bild bifogad 2006-05-27 14:17:40 av Datamilla]

835710_thumb.jpg

Länk till kommentar

Jag har redan gjort stegen med att avaktivera, skillnaden på bilden som du bifogat och den här är att den röda bocken saknas. Det går att avinstallera andra saker men Norton internet security går endast att installera (grön bock). Detta är det konstiga med tanke på att programmet redan är installerat.

Länk till kommentar

Om du klickar en gång till på den blir den inte röd då, det blir min?

Jag kan alltså byta och avinstallera som synes på bilden fast jag inte har det installerat.

Annars installera om och avinstallera igen sen.

Milla

Länk till kommentar

nej det gick inte att avinstallera går inte att ändra till röd bock och jag har redan fösökt installera om det igen men det blir ingen skillnad.

Länk till kommentar

Skumt.. brukar fungera klockrent..

men kanske Cecilias råd fungerar då för jag har inga fler ideer för tillfället. Återkommer om jag kommer på något.

Se om det går att avinstallera med det avinstallationsprogram som Symantec har på sin webbplats.

Milla

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...