Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3G eller GSM


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Någon som vet ett bra erbjudande för mobil med abonnemang?

Bra mobil och abonnemangsvillkor och inte alltför dyra månadskostnader.

Man ser på reklamen att tex 3.se har ett erbjudande med 99kr/månad men när man läser på deras hemsida så är det minst 150/mån som gäller!

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-05-26 19:53:14 av Admini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur mycket du ringer. Om du inte ringer så mycket kanske det blir billigare att köpa en (olåst) mobiltelefonen utan abonnemang och sedan något passande abonnemang/kontantkort till.

Oftast är det en hög månadsavgift för abonnemanget när du köper en telefon som är kopplad till ett visst abonnemang. Dessutom är det vanligt att det är en ”förhöjd” månadsavgift. Denna förhöjda avgift bör du direkt lägga till priset för själva telefonen.

Om du sedan inte ringer upp den samtalstid som oftast ingår får du även lägga till denna kostnad till telefonen. Allt det här gör att det kanske blir billigare för dig att köpa en telefon utan någon bindningstid. Visst, du måste lägga ut en relativ stor peng vid köpet, men i längden blir det oftast betydligt billigare.

Du kanske ska strunta i lockropen om en ”billig” telefon, för din ekonomis skull? ;-)

 

Här kan du läsa lite olika kundrecensioner om olika mobiltelefoner, deras olika funktioner och inte minst jämföra priser: http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/browse

och här kan du jämföra olika abonnemang: http://se.pricerunner.com/phones/subscriptions/ .

 

Kanske inte var det svar du hade väntat dig, men...

 

Lycka till med köpet!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man verkligen vill använda luren en massa och vill ha 3G är väl "3" svårslagna. Deras s k avbetalning av luren är ju hemskt förmånlig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras s k avbetalning av luren är ju hemskt förmånlig

 

Kan du ge ett exempel som länk?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informationsrikt inlägg! tack.

Har kollat de länkar du hänvisar till.

Idag har jag en Telia kontant vilket uppgår till ca: 100:-/månad. Jag ringer väldigt lite idag.

Men har märkt att jag börjar ringa mer och vill dessutom ha en ny lur på köpet om möjlig.

Finns det ett sånt erbjudande nånstans, där jag betalar av luren med 100:-/månad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget speciellt, jag tycker alla (som jag sett) deras "avbetalningar" är förmånliga för den som vill använda luren mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...