Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

php och wmv


jan-erik

Rekommendera Poster

Jag har ett antal små videos i wmv-format som jag vill spela upp inifrån ett "php-skal" (include "lisalekangp.php"). Detta funkar utmärkt för alla wmv-filer utom för en, där jag får felen

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=19) state=1 in /lisalekangw.wmv on line 615

 

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=3) state=1 in /lisalekangw.wmv on line 615

 

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=15) state=1 in /lisalekangw.wmv on line 615

 

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /lisalekangw.wmv on line 615

 

Jag får dessa fel inbart i just denna videofil, och om jag kör videofilen direkt (include "lisalekang.wmv") så funkar det utan problem.

Någon ide?

/jan-erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite svårt att veta vad som är fel utan information vad liselekangp.php innehåller och gör.

[inlägget ändrat 2006-05-26 22:38:50 av Helgon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

include ska bara användas på PHP-filer! PHP försöker tolka filen som PHP. Så länge filen inte innehåller någon PHP-starttagg (t ex <?) så kommer det gå vägen. Om filen råkar innehålla en starttagg kommer PHP att försöka köra resten av filen som PHP-kod.

 

Använd readfile istället: http://se.php.net/readfile

Dessutom bör du ange rätt mime-typ i HTTP-huvudet. T ex:

$filename = 'enfil.wmv';
$mimetype = mime_content_type($filename);
header("Content-type: $mimetype");
readfile($filename);

Det är möjligt att mime_content_type inte funkar om du kör på en Windows-server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...