Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dvd-ram


muerte

Rekommendera Poster

har införskaffat en dvd kamera (Hitachi DZ-MV730) upptäckte ganska snart att skivorna är svindyra =( np tänkte jag och köpte en dvd-ram skiva dubbelsidig (maxell) för 300:- spänn jaja dom pengarna har jag ju snart tjänat in tänkte jag. vilken lång jä..a näsa jag fick.jag hade ju tänkt att filma stoppa i skivan i datorn och koppa till hd sen bränna ut på vanlig dvd. problemet är att jag har 2 datorer med vardera 1 dvd-brännare och 1 dvd-läsare. men skivjä...l funkar inte i någon av dom. ska d vara så ?? skivan funkar ju i kameran. så att det skulle va något fel på den det tror jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du kommer inte att kunna läsa en DVD-RAM-skiva i datorn. Filmen som lagras på en sådan skiva ligger inte i DVD-format, utan i ett tillverkarspecifikt format.

 

Koppla in kameran till datorn via iLink/Firewire eller USB, då kan du kopiera över filmen till datorn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att det går ju inte att avsluta en ramskiva som man kan göra med en vanlig r skiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm varför ska man då köpa en ramskiva för. om det inte går att kolla den varken i datorn eller stationär spelare. nu e d ju så tragiskt att just denna kameran har inget stöd för varken usb eller fire wire. skitkamera mao.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Det finns stationära spelare som spelar DVD-RAM.

 

Ja, men som sagt ligger filmerna i ett eget format och du kan inte se dem i den vanliga mediaspelaren eller liknande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat på

http://www.camcorderinfo.com/content/Hitachi-DZ-MV730A-Camcorder-Review.htm

 

Media (5.0)

The DZ-MV730 records to DVD-RAM and DVD-R discs. Unlike Sony camcorders, it cannot record to DVD-RW, DVD+R, or DVD+RW discs. It can capture still images to SD or MM card.

 

 

Den tar ju DVD-R

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-05-25 22:28:12 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stationära dvdspelare brukar inte ha mediaspelare äöverhuvudtaget :-)

 

Men hur pass "eget" kan formatet egentligen vara? Kan man titta på filmerna med en staitonär dvdspelare som stödjer DVD-RAM borde man ju kunna komma åt dem i dtorn också om det nu finns DVD-RAM-spelare till datorer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Men hur pass "eget" kan formatet egentligen vara? Kan man titta på filmerna med en staitonär dvdspelare som stödjer DVD-RAM borde man ju kunna komma åt dem i dtorn också om det nu finns DVD-RAM-spelare till datorer...

 

Du kan inte se en DVD-RAM i en spelare av annat fabrikat än kameran. I alla fall har inte jag lyckats med det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...