Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyckad krogkväll


Carelius

Rekommendera Poster

Ketchup över vit, dyr skjorta, hela ryggen pajad, och ursäkten från tjejen på Burger King (eh anställd där): "jag tjänar faktiskt bara 70kr i timmen", jaha ja tänker jag, då har man visst rätt att fördärva folks kläder utan att ersätta skadan? Försökte få åtminstone pengar till kemtvätt, vilket iofs inte skulle täcka kostnaden för en ny skjorta, men åtminstone försöka åtgärda skadan -men icke. Inte en krona vill drägget betala. En timme kostade det och två mycket förbannade lågbetalade damer med hett temprament, som om jag gjort något fel i att kräva ersättning.

 

Därefter blir jag påkörd av en bil på Avenyn i Göteborg, får jeansen fördärvade och bilen flyr i rask takt därifrån. I samma veva försvinner min mobil.

 

Så.. ny mobil (2500kr), jeans (1500kr) och skjorta (1500kr) fördärvat på en kväll. Och nöd-taxi hem 200kr. Nu ligger skjortan i Vanish i vasken men kommer nog aldrig återhämta sig, blir Rädda Barnen på den.

 

Bra förbannad blir man. Känner att jag inte förtjänade något av det, i synnerhet inte ketchup-chocken av våra stackars lågbetalda, men icke heller att bli påkörd av bil på övergångsställe. Men vissa kvällar förblir väl dyrare än andra, och packet som förorsokar det är det alltid mest synd om, åtminstone tycks de tro det själv.

 

[inlägget ändrat 2006-05-25 04:20:33 av Carelius]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, skjortan kan de inte smita ifrån. Har man åkt hem så blir det väl svårare att bevisa saker kanske. Fanns det ingen "chef" där? Du bör i alla fall INTE tvätta skjortan om du vill försöka få ut ersättning, tycker jag.

 

Påkörningen/smitningen - det är ju en solklar polissak. Jag hoppas du redan har polisanmält det?

 

Sist: Spärra mobilen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du råd att köpa skjortor för 1500 kr per styck, så är avgiften för kemtvätten en struntsumma. Nåväl, för att vara allvarlig så saknas något väsentligt i din berättelse. Hur fick du ketchupen på dig?

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2006-05-25 06:20:29 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprutade dom ketchup på dig med flit eller var det en olyckshändelse?

Om det var med flit så måste du ha sagt eller gjort något som provocerade dom till att göra det.

 

Var det en olyckshändelse så anser jag inte att tjejen privat ska behöva ersätta dig utan det är isåfall snarare Burger King som ska stå för ersättningen.

 

Jag har personligen väldigt svårt att tycka synd om dig, ditt inlägg andas överlägsenhet gentemot lågavlönade och att du kallar dom för pack visar detta alltför tydligt.

 

Rädda barnen förtjänar bättre än en skjorta med ketchupfläckar.

Du borde ha skänkt dom lite pengar istället för att slösa bort pengarna på dyra kläder och mobil, då hade detta aldrig hänt från början...

 

[inlägget ändrat 2006-05-25 06:38:30 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, skjortan kan de inte smita ifrån. Har man åkt hem så blir det väl svårare att bevisa saker kanske. Fanns det ingen "chef" där? Du bör i alla fall INTE tvätta skjortan om du vill försöka få ut ersättning, tycker jag.

 

Äh, jag försökte få dem att göra rätt för sig men de stack efter ett tag. De var inte anställda på BK.

 

Påkörningen/smitningen - det är ju en solklar polissak. Jag hoppas du redan har polisanmält det?

 

Var dum nog att inte ta registreringsnummer men det var förvisso gott om folk som såg det hela, men de får jag ju aldrig tag på nu. Var för arg för att ta tag i det igår.

 

Sist: Spärra mobilen!

 

Gjort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du råd att köpa skjortor för 1500 kr per styck, så är avgiften för kemtvätten en struntsumma.

 

Det var ungefär så de resonerade också. Ett resonemang som jag överhuvudtaget inte förstår. Det är ju en skjorta jag betalt för, och som de fördärvade. Alltså ska de betala för det, inte jag.

 

Hur fick du ketchupen på dig?

 

Mycket bra fråga. BurgerKing har ju ketchup i små plastpåsar. Men det är ordentligt med ketchup, hela ryggen är röd + att min kompis fick ketchup på sin jacka också. Antar att det även är cola och en burgare inblandad. I stidens hetta tog jag inte tag i detta ordentligare, utan det kändes ganska irrelevant i vidare efterforska exakt vad som hamnat på min skjorta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprutade dom ketchup på dig med flit eller var det en olyckshändelse?

Om det var med flit så måste du ha sagt eller gjort något som provocerade dom till att göra det.

 

Inte ett dugg. Tror det var en ren olycklhändelse.

 

Var det en olyckshändelse så anser jag inte att tjejen privat ska behöva ersätta dig utan det är isåfall snarare Burger King som ska stå för ersättningen.

 

Tycker inte BK har något att göra med detta, folk måste väl kunna stå för sina handlingar. I en sådan situation borde det vara självklart att göra rätt för sig.

 

Jag har personligen väldigt svårt att tycka synd om dig, ditt inlägg andas överlägsenhet gentemot lågavlönade och att du kallar dom för pack visar detta alltför tydligt.

 

Äh, jag var bara arg över det inträffade. Tycker dock fortfarande deras resonemang är helt åt skogen. Bara för att de tjänar dåligt ska de inte få fördärva för andra utan att ersätta den skada de orsakar. Själv lever jag på 8000kr varje månad (CSN), medan de jobbar och förmodligen har mycket mer pengar än mig.

 

Rädda barnen förtjänar bättre än en skjorta med ketchupfläckar.

Du borde ha skänkt dom lite pengar istället för att slösa bort pengarna på dyra kläder och mobil, då hade detta aldrig hänt från början...

 

...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har du råd att köpa skjortor för 1500 kr per styck, så är avgiften för kemtvätten en struntsumma. Nåväl, för att vara allvarlig så saknas något väsentligt i din berättelse. Hur fick du ketchupen på dig?"

 

 

Alla har råd att köpa både byxor och skjorta för 1500. Dock så är det lite skillnad på hur länge man måste spara. själv är jag student. Jag har precis lika mycket i lån och bidrag som alla andra studenter. Istället för att slösa bort pengarna kortsiktigt så sparar jag en del och köper kapitalvaror av kvalite som håller länge. Det har resulterat i att jag har en hög materiell standard med fin tv, dator skrivare sterio möbler köksutrustning mm. Det resulterar även i att många andra studenter som har precis lika mycket inkomst i månaden som mig tror att jag är rikare än dem. Vilket irriterar mig väldigt mycket.

 

Döm inte människor efter yttre omständigheter. Carelius kanske har fina kläder, men det betyder inte att hans ekonomiska förutsättningar är mycket bättre än andra personers. Han kanske har sparat i två år för att köpa dem eller han kanske kan köpa dem för en timmlön.

 

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har personligen väldigt svårt att tycka synd om dig, ditt inlägg andas överlägsenhet gentemot lågavlönade och att du kallar dom för pack visar detta alltför tydligt.

 

poäng

 

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte BK har något att göra med detta, folk måste väl kunna stå för sina handlingar. I en sådan situation borde det vara självklart att göra rätt för sig.

 

Jag fattade det först som om tjejen var anställd på Burger King, fast nu ser jag att det inte var så.

Då är det förstås en annan sak.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet, så finns ketchup på B King bara i dom små påsarna. Därför vore det intressant att få veta hur Carelius blev nersmetad av så mycket.

 

Antar att det även är cola och en burgare inblandad. I stidens hetta tog jag inte tag i detta ordentligare, utan det kändes ganska irrelevant i vidare efterforska exakt vad som hamnat på min skjorta

 

Det var alltså andra gäster på BKing du tampades med när dina 1500-kronorsplagg förstördes. Sen har du mage att klaga på att personalen där inte känner sig ansvariga för det inträffade.

 

Fragmenten gåt att lägga ihop till ett pussel, där du nog ska vara taxam för att Bängen inte Trålade dig (även om du då hade haft mobilen kvar)

 

Mitt hjärta blöder...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var alltså andra gäster på BKing du tampades med när dina 1500-kronorsplagg förstördes. Sen har du mage att klaga på att personalen där inte känner sig ansvariga för det inträffade.

 

"eh anställd där" i mitt första inlägg skulle vara "EJ anställd". Jag har alltså inte något otalt alls med personalen på BK, de hade inget med incidenten att göra.

 

Har nu lyckats återställa min skjorta, Vanish är helt otroligt bra. Den är vit och fin igen.

 

Mobil-problemet återstår dock och kommer nog inte lösas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...