Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverk till Xboxen


RdB

Rekommendera Poster

TJenare, har kikar runt i forumet nu men hittar ej svar på min fråga.

 

Jag har ett xbox stående som jag tänkte ta och dra ner lite serier på samt lite filmer. Nu är det så att jag aldrig har för över genom datorn förut utan alltid kört genom skivor tidigare.

 

Det jag testat med hittills är att jag har kopplat in xboxen till datorn via en nätsladd och sedan testat att köra med 2 ftp program ( Flash FXP samt Ipswitch WS_FTP Pro ).

 

Jag får det helt enkelt inte att funka, när jag ska connecta står det bara failed, retry etc.

 

Detta är den närmaste hjälp jag hittat:

 

"Koppla den till nätverket. Sen tar du valfritt FTP-program och ansluter mot 192.168.0.3 med användarnamn och lösenord xbox."

 

Har testat detta men det funkar ej, står bara "failed to connect, try again"

Också så har min xbox inte "192.168.0.3" utan "192.168.0.103".

 

Jag har chippet "EVO X", det står så när jag startar.

 

Som sagt så vill jag koppla ihop datorn och xboxen genom en nätverkabel så att jag kan föra över filmer och serier.

 

Jag har ett inbyggt nätverkskort på moderkortet endast om det kan vara nått som interruptar, moderkort: MSI K8Neo-4.

 

**Edit-

Hört att man ska ha en vanlig korsad nätsladd för att koppla samman, vet ej om min är det men jag fick med den sladden när jag köppte xboxen, snubben jag handlade av kunde sina saker så jag litar på att det är rätta saker.

 

**Edit 2-

Hittade lite mer info ""To connect via FTP, Once you have the IP address of the Xbox on the local network, just FTP. By default, the Xbox username and password are both "xbox"" Ska testa med ett annat FTPprogram nu , SmartFTP, får se hur det går.

 

Tack på förhand, hoppas på supersnabba svar som vanligt :)

 

 

/ Robin

 

[inlägget ändrat 2006-05-24 14:57:42 av Robin Boklund]

[inlägget ändrat 2006-05-24 15:13:25 av Robin Boklund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Snabbt svar vet jag inte. Men se till att din dator har en ip-adress i samma nät.

Start -> Kör -> cmd -> skriv ip config och kolla vad ditt nätverkskort har för ip-adress. Det bör vara 192.168.0.x ifall du ska kunna nå xboxen.

Korsad kabel ska du använda om du ansluter xboxen mot en router eller switch. Ska du koppla direkt till datorn bör du ha en rak kabel om jag inte tar fel...

 

Behöver du ändra ip-adressen gör du det ifrån kontrollpanelen -> nätverk (nåt) -> anslutning till lokalt nätverk.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du koppla direkt till datorn bör du ha en rak kabel om jag inte tar fel...

 

Dator till dator är korsad kabel

Dator till switch/router är rak kabel

om det är till hjälp.

 

kontrollera att du använder en rakkopplad kabel (inte en korskopplad kabel) för anslutningen till routern.

Hittat på..

http://www.xbox.com/sv-SE/support/xbox/connect/default.htm

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ha kabel lika som när man bara kopplar ihop 2 datorer och då är det korsad mellan dator / dator sen är det rak mellan dator / hubb,switch,router etc.

 

Jag hade IPadress 192.168.1.5

 

Vad ska jag byta till för att det ska funka då?

 

När jag testar så kopplar jag bara in en nätsladd ifrån routern (en rak) till xboxen.

 

När jag sedan connectar kör jag med FlashFXP och har då som connection settings till xboxen:

 

192.168.0.102

med lösenord och username: xbox

port 21

 

Något som skall ändras?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man kunna se xboxen som en del av nätverket när man kollar "mina näverksplatser"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du doc om det spelar någon roll ifall man inte stänger av alla saker först, dator, modem, router innan man kopplar ihop det?

 

Kanske är så att allt måste vara ikopplat ifrån början så att router ger ut IP till allt och även xbox?

 

Jag ska testa att stänga av allt och sen testa

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall gå att ställa xboxen på automagisk ip

 

IP-adressuppgifterna som du har angett under Network Settings (Nätverksinställningar) på instrumentbrädan i din Xbox kan vara fel. Ändra IP-inställningarna till Automatic (Automatisk).

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att ställa in det till automatiskt?

 

Det jag kan ändra är Settings>network:

 

Type : Static

IP : 192.168.0.102

Line Status : 100/Full DUplex

Ethernet MAC adress : 00:0D:3A:C6:E1:FC

 

Setup Network : Yes

Use Static IP : Yes

IP : 192.168.0.102

Subnetmask : 255.255.255.0

DefaultGateway : 0.0.0.0

DNS : 0.0.0.0

DNS : 0.0.0.0

Setup Delay : 10

Skip Setup If No Link : No

 

 

 

Kan ändras

Kan inte ändras

 

[inlägget ändrat 2006-05-24 21:10:21 av Robin Boklund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp men nu skiter jag i detta, så här mycket småpill och sen så ska man göra många andra saker för att jag ville lägga över lite filer, då får den fan vara :)

 

Tack endå!

 

 

// Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lite så.. :=)

 

Det är pillandet man lär sig av har jag märkt.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...