Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren fryser när media finns i mappen ..


Eminos

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag ska öppna en mapp som innehåller media (wav) i utforskaren så fryser datorn till. Jag antar att den laddar nån mediainfo om filerna i bakgrunden, men jag orkar aldrig vänta tills det är klart (har måånga wav filer i en mapp).

Jag tror att det finns nåt registerhack som avaktiverar detta media-filer-ladda-info-i-bakgrunden-tjafs. Nån som vet var jag hittar mer info om detta hack?

 

Jag lyckas heller inte hitta en XP "shell replacement" som jag kör på en annan dator. Programmet i fråga byter inte ut explorer.exe utan ändrar massa saker i XP filerna, så att det flyter på bättre och ser lite snyggare ut. Har för mig at det heter XP Lite eller nåt sånt, men jag lyckas inte googla fram nåt. Hoppas nån vet vad jag snackar om ..

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det finns nåt registerhack som avaktiverar detta media-filer-ladda-info-i-bakgrunden-tjafs. Nån som vet var jag hittar mer info om detta hack?

På Eforum förstås ;)

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=831643#831926

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket. Jag sökte faktist på eForum och jag vet att jag själv har fått svar på den frågan förrut, men jag lyckades inte nåt.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...