Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Maximera fönstret för besökaren


Marcus Marcus

Rekommendera Poster

Marcus Marcus

Hej

 

Jag har två frågor:

 

1: Kan jag göra så att fönstret (hemsida helt i Flash) automatiskt maximeras för besökaren? Hur gör jag?

 

2: Om man har för liten skärm och för låg upplösning så syns inte hela fönstret i Flash. Det borde rimligtvis dyka upp en scroll-list, men det gör det inte.

 

Klicka på "BANDLISTAN" på http://www.tellusmusic.com så ser du att jag inte kan packa ihop informationen rent grafiskt, den helt enkelt för mycket utrymme, rent grafiskt. Förslag på vad jag ska göra? Hur får jag en scrollist eller något liknande?

 

Tack på förhand!

 

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Här är ett script som maximerar fönstret:

[log]

<script language="JavaScript1.2">
<!--

/***********************************************
* Auto Maximize Window Script- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
* This notice must stay intact for use
* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100's more.
***********************************************/

top.window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}
else if (document.layers||document.getElementById) {
if (top.window.outerHeight<screen.availHeight||top.window.outerWidth<screen.availWidth){
top.window.outerHeight = screen.availHeight;
top.window.outerWidth = screen.availWidth;
}
}
//-->
</script>

[/log]

 

2. Om du vill ha en scrollist kan du antingen göra så att du istället för att ha flashen 100%x100% sätter en bestämd bredd på den och lägger den centrerad med hjälp av html. Då kommer du få en sedvanlig browserscrollist ute till vänster om innehållet är större än fönstret.

 

Det andra alternativet är att du lägger ditt innehåll (bandlistan) i ett movieclip i flash och sedan maskar det så att bara så mycket som du vill ska synas syns. Sen bygger du en scrollist (finns kanske färdig komponent i flash också) av ett till movieclip med dragfunktion som flyttar det maskade movieklippet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cpservrar, va är det för stil att skicka felmeddelanden och ändå ta med posten :)

[inlägget ändrat 2006-05-22 19:45:14 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...