Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD format


Krille76

Rekommendera Poster

Jag har precis brännt ner en iso fil i Nero Burning Rom 6. DVD skivan fungerar perfekt i datorn men inte när jag testar den i min egen DVD spelare. Min DVD spelare är hyfsat ny, LG RH 7500. Testar jag skivan i en äldre DVD spelare (också LG) så fungerar det dock, vilket jag finner mycket konstigt. Min spelare klarar dessa format DivX, Xvid, DVD, DVD ±R/RW, VCD och SVD. Jag bränner på + skivor.

Jag vet dock inte vilket format jag bränner i......det brukar ju liksom alltid fungera...Hur kan jag kolla detta/justera så att jag bränner i ett format som jag vet att min DVD klarar? För det borde väl inte vara något fel på själva iso filen, då det fungerar i vissa spelare men inte i andra...

Tacksam för hjälp.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Testa och bränn på -R.

Kompatibilitetsproblem vanliga.

Kolla på din brännartillverkares site vilka media (DVD.skiv fabrikat/typer) som stöds

av din brännare.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=828501

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag skall testa - skivor.

Jag undrar ändå hur jag ser detta...." Jag vet dock inte vilket format jag bränner i......det brukar ju liksom alltid fungera...Hur kan jag kolla detta/justera så att jag bränner i ett format som jag vet att min DVD klarar?"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en LG RH 7800 och i den fungerar DVD+R utan problem.Den klarar för övrigt av både DVD- och DVD+, både för inspelning och uppspelning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Mer eller mindre "alla" DVD-spelare tillverkade under detta årtusende klarar DVD+skivor. Oerhört märkligt att en "gammal" LG-spelare klarar skivan och inte en ny.. Är månne DVD+skivan av "tveksam" kvalitet? Har du testat andra +skivor i din "nyare" LG?

 

LG hör till de tillverkare som officiellt stöder DVD+. (Konstigt annars, eftersom LG tillverkar utmärkta "+"-brännare, har en själv..)

 

KAN ju OCKSÅ vara så att din nyare LG-läsare inte är "helt okej".. Jag köpte faktiskt en philips-dvd-läsare en gång för inte så länge sedan som vägrade att läsa CD-skivor. Visade sig att lasern i den var kass. Fick en ny på garantin.. (Efter tre veckor då den gamla skickades till verkstad..)

Hm.. Tillverkade i Kina för en handfull kronor, ändå skickas "skiten" till svensk verkstad för att "kolla/reparera" felet.. Hur kostnadseffektivt är DET?? -När det ändå blir billigare att ge en ny..

 

Edit: enbart portot affär-verkstad-affär översteg antagligen spelarens värde betydligt..

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-05-21 19:51:52 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...