Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag vill vrååla, Carolaaa!


virtuosen2

Rekommendera Poster

virtuosen2

-Kom zum meinem trista håla, ich habe Wein und Gorgonzola! Ich will vråla Carola!

(Fritt ur minnet från Robban Brobergs låt "Carola")..

 

Kom jag osökt att tänka på när jag läste AB nyss;

Verkligheten överträffar dikten, åtminstone Aftonbladets "verklighet":

Killen orkade inte vänta på att Carola skulle komma till hans "trista håla", så han sparkade in dörren till Carola.. hehe..

 

"Den berusade isländske medtävlaren krävde vrålande att få tala allvar med Carola.

När han inte släpptes in i hennes loge blev han galen av ilska.

- Han sparkade sönder en dörr så att en del av väggen lossnade, säger Kjell Ekholm i schlager-EM:s ledningsgrupp."

:thumbsdown:

 

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/utskrift/0,3258,828670,00.html

 

-Hm.. Inte konstigt att islänningar går "holmgång", historiskt sett.. Värre ändå är det väl när vi nordbor åker till Grekland med all billig alkohol och liknande.. Har hört att det räcker med att äga en skock får på Grekland för att få licens för att bränna hemma.. Kan göra vilken islänning som helst galen, antar jag.. (Finns ju gott om får på Island.. hehe..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

 

kanske islänningarna har kvar vikingablodet i lite större utsträckning än oss andra.

 

Jonatan Gardarsson, chef för Islands delegation verkar inte tycka att uppförandet var så konstigt utan riktar istället kritiken på byggnadskonstruktionen........

 

- Dansaren knackade bara på dörren för att han ville gratulera Carola. Dörren som gick sönder var dåligt klistrad, det handlade inte om sabotage.

 

Självklart skall väl en nybyggd arena tåla även en islänning som styrkt av lite "starka droppar" blir lite översvallande i sina försök att förmedla vad han innerst inne känner.

Här skall naturligtvis inte hållfastheten på själva byggnadskonstruktionen sätta gränserna för hans möjligheter att kunna ge uttryck åt denna sin glädje.

 

amos

 

 

När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk

 

 

[inlägget ändrat 2006-05-21 06:35:25 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga gränser för hur djup och innerlig min avsky för Aftonblajet är. Vidriga skitblaska. Vämjeliga, bedrövliga, intelligensbefriande dasspapper. Nyhetsfabricerande lögnskapande dynghög!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Rent historiskt sett har ju AB varit ett "spjut" för yttrandefriheten i Sverige: Snackar om 1800-talet, då staten flertalet gånger förbjöd AB att komma ut. Den där gubben som brukade stå på AB:s framsida, "Lars Johan Hierta" eller vad han hette, ordnade tryckfriheten genom att starta en ny tidning varje gång staten förbjöd AB: "Det sjuttonde Aftonbladet" betydde inte "lösnummer 17", utan betydde "Det sjuttonde Aftonbladet", för staten hade förbjudit de 16 tidigare tidningsföretagen.

 

Påminner en del om statens "krig" mot det fria ordet på nätet, faktiskt..

 

(Att Aftonbladet på 1930-talet och tills krigslyckan vände för Tyskland under andra världskriget, var en "brun" tidning, är en annan femma. Å andra sidan ägdes tidningen då av Centerpartiet, som var en beundrare av tredje riket..)

 

Fast dagens aftonblask är bara strunt!

"Så här får du bättre sex med BB-Jenny" och liknande skräp..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...