Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tal som bestman?


Re-JeeP

Rekommendera Poster

Hej!

 

I helgen ska jag vara bestman på ett bröllop men har ännu inte ett tal.

 

Jag hade inte tänkt att stå och predika någon längre stund utan bara säga några förhoppningsvis väl valda ord.

 

Några tips?

 

Mvh // Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Nu har jag inte varit på så många bröllop. Men det är väl nästan obligatoriskt att prata om gamla minnen för att skämma ut stackarn en stund, för att sedan gå över och berätta vilken underbar kamrat och person fästmön ska gifta sig med.

 

Om jag inte minns fel finns det en klockren beskrivning på ett perfekt tal i filmen Wedding crashers... :thumbsup:

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Men det är väl nästan obligatoriskt att prata om gamla minnen för att skämma ut stackarn en stund,

Jag tycker inte att bestman skall blanda in sådant i sitt tal, eftersom det oftast finns gott om andra polare som tar upp sådana saker i sina tal. Det är bättre om bestmans tal skiljer sig från mängden.

 

Sedan tycker jag att bestmans tal gärna kan vara lite längre medan man ser till att ha strikta regler som ser till att talen är korta vad gäller övriga, "icke-honnörsbords-talare". Det blir ofelbart ett fiasko med 10+ tal om gamla festminnen som drar ut på tiden. Sådant kanske funkar på studentskivor men inte på en bröllopsmottagning.

 

för att sedan gå över och berätta vilken underbar kamrat och person fästmön ska gifta sig med.

Mer sådant tycker jag är passande för just bestman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står en del om bröllopstal på diverse olika bröllopssiter.

 

http://www.brollopstorget.se/Festen/tal.php

 

Då jag var bestman för min bästa kompis var mitt tal uppbyggt kring en del goda råd.

 

Så som att inte glömma bröllopsdagen, födelsedagen osv.

Inte påpeka att hon inte kan fickparkera.

ALLTID säga att hon är vacker i den eller den klänningen.

 

ja du fattar.

 

Håller dessutom med föregående talare.

Du ska inte förnedra din kompis med massa minnen. Sådant gör man på en studentskiva, svensexa, lumparåterträff. På bröllop nja...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Sista dagen lyckades jag snickra ihop nått...

Det gick fin fint! =)

Bröllopsmottagningen var väl igår? Imponerande att du redan är vaken isåfall =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...