Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XBOX360 eller Playstation 3?


it04-22

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Vad ska man välja, XBOX360 med sitt HD DVD format. Eller Playstation 3 med sitt Blu-ray format? Blu-ray formatet kommer att kunna innehålla betydligt mycket mer data då en dual-layer skiva av den standarden kan innehålla 50GB emot XBOXens 30GB. Vad innebär det för framtiden?

Vilken maskin ska jag köpa för att vara mest förberedd för framtiden?

 

Man vill ju helst ha XBOX då den är lite vänligare emot sin omvärld men Blu-ray kanske slår igenom bättre ibland filmbolagen så att det blir standard på köpfilmer i framtiden.

Är det någon som kan reda ut detta för mig? Eller handlar det bara om en REN chansning i vilket format som kommer slå hårdast?

 

Tack på förhand för tips!

 

Mvh

Fredde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Jag flyttar tråden till ett forum som heter Spelkonsol. Tror tråden platsar bättre där. :)

 

| Noisekiller |

Moderator för Hemelektronik - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte skitbråttom tycker jag du ska vänta tills PS3 kommer ut och har testats av någon eller några du känner. Maskinvarans tekniska specifikationer säger ingenting om spelens underhållningsvärde.

 

Som ödlekungen skrev beror valet i mångt och mycket på vilka spel du helst vill spela, även om det finns en tendens hos de stora drakarna att ge ut sina alster på alla tillgängliga plattformar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Man kan ju säga som så att vill man ha sportspel, fps, action m.m så ska man välja xbox360. Vill man däremot spela rollspell typ Final Fantasy m.f så ska man inrikta sig på PS3. Tror iofs att gränsen kommer att suddas ut mer och mer men så är det lite i dagsläget upplever jag det som.

 

Sen så får vi hoppas att de löser alla problem de haft med blueray, verkar vara svårare för utvecklarna att jobba med Ps3an, men det kommer säkert igång.

 

Själv så är jag xbox fantast och äger båda konsollerna men jag tycker det fattas lite bra titlar till 360 just nu.. tyvärr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...