Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min dator är knäpp

Peter Blom

Recommended Posts

Peter Blom

Tjo jag vet inte om det är just här jag ska ställa min fråga men det märker jag nog :)

Det är nämligen så att jag har installerat om hela datorn. Och nu när jag har installerat om spelen jag hade innan så funkar dom inte, jag skulle spela CS å då hinner jag inte in å börja spela förens datorn slår av sig/startar om. Jag blir väldigt arg då jag har fått det att funka innan ominstallationen.

Varför jag installerade om datorn var för ett puckovirus som hade snubblat in i datorn så jag var tvungen till att installera om den.

Vad skall man då göra om ngn har nåt förslag?

Jag hatar min förbannade dator.

Eftersom den funkade tidigare så är det nog ett drivrutinsproblem. Börja med att installera chipsetdrivrutinerna (drivrutiner till moderkortet) som brukar medfölja på en CD eller ännu hellre ladda hem den senaste versionen från dator- / moderkortstillverkaren.

När du är klart med det så installerar du också grafikkortsdrivrutienerna igen, helst så hämtar du dessa från grafikkortstillverkarens webbplats.

Sedan kommer du att älska din dator:)

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

Peter Blom

Jag försökte med det men det enda som hände var att jag nu kan spela 3 minuter typ sen startar den om sig igen. Det är tur jag har fler tagentbord för jag blir riktigt jävla förbannad då det händer gång på gång.

Funkade den felfritt innan ominstallationen? Är det bara när du spelar som den krachar?

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

Peter Blom

jo det har jag för mig att den gjorde den funkade då bättre då än nu sedan händer bara då jag spelar CS eller större spel för om man spelar Diablo 2 single player så funkar den. Tycker det är så retsamt då man kunnat spela cs förr men nu så blir den bara knäpp =(

Jag hatar min s k dator.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...