Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
fredrik013

Fråga om Outlook Express

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har en fråga om Outlook Express. Med jämna mellanrumm komprimerar programmet mina e-postmappar för att spara diskutrymme. Tidigare så har programmet skött det automatiskt efter att jag första gången jag fått meddelandet bara kryssat i en ruta om att inte visa det mer. Nu efter en ominstallation så kommer meddelandet upp efter ett tag om att programmet kan komprimera meddelanden, men jag får ingen möjlighet att välja om rutan ska komma upp igen eller inte.

Kan någon tala om för mig hur jag ska få den att komprimera meddelanden utan att få denna ruta hela tiden?

Tack på förhand för hjälpen.

Mvh,

Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att jag ganska nyligen såg något om att Microsoft ändrat standardinställningarna ang komprimering...? Och att jag också läst att det avråds från att använda automatisk komprimering i bakgrunden. Kanske var det så att det relativt lätt kan uppstå problem om det rasar in mail just när komprimeringen pågår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för ditt svar. I mitt fall kommer rutan upp när jag avslutar programmet, vad jag förstår sker ingen komprimering förrän dess.

//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...